Büyükçekmece İş Hukuku

Anasayfa » Faaliyet Alanları » Büyükçekmece İş Hukuku
Büyükçekmece İş Hukuku2019-04-12T11:47:55+00:00

Büyükçekmece İş Hukuku

İş hukuku davalarını özel belirlediği yol haritası ile ilerleten Büyükçekmece iş hukuku, hukuk alanında her geçen gün bilgi ve deneyimlerine yenisini eklemektedir.

İş Kanunu’nda işçinin istifası bölümü bulunmaktadır. İşçi kendi isteği ile ya da haklı sebeplerden dolayı istifa edebilir. İşçinin edeceği bu istifa bazı durumlarda zorlama etkisi ile yaptırılmaktadır.

İş Kanunu’nun 24. Maddesinde belirtilen durumlar geçerli ise, işçi iş sözleşmesini sürenin bitiminden önce ya da bildirim süresini beklemeksizin feshedebilir. Aksi olan durumda iş sözleşmesi, işçi tarafından bile feshediliyor olsa işçi bildirim sürelerine uymak zorundadır.

Büyükçekmece iş hukuku başlıklı makalemize istifa eden işçi tazminat alabilir mi, hangi şartlarda tazminat alabilir bilgileri ile devam edeceğiz.

İstifa Eden İşçi Tazminat Alabilir mi?

İşçiler tarafından en çok merak edilen soru “istifa eden işçi tazminat alabilir mi” olmaktadır. İşçi geçerli bir sebep olmaksızın işten ayrılmak isterse kıdem tazminatı almaya hakkı yoktur fakat işçi haklı sebepler doğrultusunda işten ayrılmak isterse kıdem tazminatı alabilir. Bu haklı sebepler nelerdir diyerek birkaç maddeyi inceleyecek olursak;

• İkramiye, prim, yakacak yardımı, giyecek yardımı, fazla mesai, hafta tatili, genel tatil gibi alacakların ödenmemesi durumunda işçinin sözleşmeyi fesih etme hakkı bulunmaktadır. Ücretin hiç ya da bir kısmının ödenmemesi bu konuda önemsiz olmaktadır.
  • İşçi “1 Mayıs, 23 Nisan, 19 Mayıs” gibi resmi tatillerde çalıştırıldığı halde ücreti kendisine ödenmiyorsa veya izin olarak kullandırılmıyor ise istifa ederek tazminat hakkına sahip olur.
  • Kadın işçi, evlendiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde evlilik nedeni ile işten ayrılması durumunda tazminat alma hakkı vardır.
  • İşyerindeki ağır çalışma şartlarından yani işin niteliğinden doğan bir sebeple işçinin sağlığı bozulursa, işçi istifa ederek tazminat almaya hak kazanır.
  • İşveren tarafından işçinin ücreti kanun hükümleri veya sözleşme şartlarına uygun olarak hesaplanmaz ya da ödenmez ise işçi istifa ederek kıdem tazminatı alabilir.
  • İşçinin SSK primleri gerçek ücretten yatırılmıyorsa bu sebep istifa değil iş akdinin feshi olur ve kıdem tazminatı hakkı oluşur.
  • İşçi işyerinden istifaya zorlanıyor, tazminatsız çıkarılmak isteniyorsa (mobbing) işçinin bu durumu belgelemek kaydı ile istifa ederek tazminat hakkı oluşur.
  • İşçi, belirli ya da belirsiz bir iş sözleşmesi ile çalışsın askerlik nedeniyle işyerinden ayrılırsa tazminat hakkı vardır.

Yaratıcılığın herkesin vaat ettiği ama pek az kişinin uyguladığı bir dönemde ‘bilmek’ ve ‘bilineni uygulamak’ arasındaki farkı Büyükçekmece iş hukuku avukatı olarak iyi biliyor ve en yaratıcı çözümlerle hukuki probleminizi sonuca ulaştırıyoruz. Siz de avukatımıza ulaşmak istiyorsanız iletişim bölümündeki bilgilerden yararlanabilirsiniz.