Esenyurt İş Hukuku

//Esenyurt İş Hukuku
Esenyurt İş Hukuku2019-04-12T11:59:05+03:00

Esenyurt İş Hukuku

Esenyurt iş hukuku olarak bilinmesi gereken önemli bir husus olan iş dünyasında bulunan kadınların haklarından bahsetmek isteriz. Gelişen roplumlar gibi bizim Ülkemizde de artık hemen her kadın iş dünyasının içerisinde yer almaktadır. Teknolojik alanda, üretim alanlarında, fabrika alanlarında ve birçok sektörde kadınlar çalışmaktadır.

İş dünyasında bulunan kadınlar için İş Kanun’ları belirli ayrıcalıklar bulundurmuştur. Bunlar; kadın hamile iken, evlilik kurumu içerisinde yer aldığı zaman ve iş yapma gücüne görme olmaktadır. Biraz daha detaylandıracak olursak; kadınlar iş kanunları kapsamında her işte çalıştırılamazlar, güç yetisinin olamayacağı işlerde çalışmamaları gerekmektedir ve işveren bu konuda baskı kuramaz. Fakat kadının okumuş olduğu bölüm dolayısı ile bu şekilde olan bir işi varsa bu konuda da her yıl gerekli olan sağlık kontrolleri yapılmalı ve sonuçların doktor değerlendirmesine bakılarak işe devam edebilir.

Kadınların Çalışamayacağı İşler

Kadınların çalışamayacağı işler İş Kanun’ları tarafından madde 72’de; maden ocakları, kablo döşemesi, kanalizasyon, tünel inşaatı, yer altı ve su altı işleri olarak belirtilmiştir. Esenyurt iş hukuku avukatı olarak kadınların iş haklarına dair belirteceğimiz önemli bir hususta işverenin kadınları iş sözleşmeleri haricinde bu şekilde çalıştırmalarının hukuka aykırı olduğudur. İşveren, işçisi olan kadına daha sonrasında çalışacağı bölümü değiştirmek içinde bu şekilde bir teklifte bulunamaz.

Ayrıca iş dünyası içerisinde bulunan kadın işçilerin hamilelik ve doğum sonrasında oluşan hakları da bulunmaktadır.

Hamilelik ve Doğum Sonrası Haklar

Hamilelik ve doğum sonrası haklar kadınlar için geçerli olduğu kadar erkeklerinde bu sürede yararlanacağı hakları bulunmaktadır. Makalemizin bu kısmında Esenyurt iş hukuku olarak doğum izni haklarının kadınlara yönelik olan kısmından bahsedeceğiz.

• Hamilelik boyunca işçi, periyodik kontrolleri için ücretsiz izin kullanır
  • Doğum izni süreleri kıdem süresinin belirlenmesinde dikkate alınır
  • Hamileliği sebebi ile işçinin istifa etmesi için zorlanmasında dolayı işçi, işverene kötü niyet tazminatı davası açabilir
  • Doğumdan sonra bebeğini emziren kadının 6 ay gece vardiyasında çalıştırılması yasaktır
  • Yeni doğum yapan ve emziren işçi günlük 7,5 saatten fazla çalıştırılamaz

Burada belirttiğimiz maddeler hamilelik ve doğum sonrası haklar konusunda işçinin haklarından bazılarıdır. Konu ile ilgili detaylı bilgi ve yardım almak için Esenyurt iş hukuku avukatı ile iletişime geçebilirsiniz.