Boşanma Davasında Nafaka

Anasayfa » Tüm Yazılar » Boşanma Davasında Nafaka

Boşanma Davasında Nafaka

Boşanma davasında nafaka hem çocuk için, hem de yoksulluğa düşecek olan taraf için istenebilir. Fakat nafaka istenmesi için bazı şartların oluşması gerekmektedir. Bu şartların neler olduğu ve nafakanın nasıl talep edilmesi gerektiği konusunda, detaylı bilgileri makalemizin içeriğinde bulabilirsiniz.

Nafaka, boşanma davasında uzlaşılması zor olan konulardan biri olmaktadır. Bu konuda uzlaşmaya varılmazsa, dava anlaşmalı boşanma davası olarak açılamaz.

Boşanma davasında nafaka türleri, kendi içerisinde 3 gruba ayrılmaktadır. Bunlar; iştirak nafakası, yoksulluk nafakası ve tedbir nafakası olmaktadır.

Boşanma Davasında Nafaka Türleri

Boşanma davasında nafaka türleri hakkında, makalemizin bu kısmından faydalanarak detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Tedbir Nafakası: Boşanma davası sürecinde ya da dava açılmadan önce talep edilebilir. Boşanma hükmü kesinleştikten sonra tedbir nafakası alınamaz.

Yoksulluk Nafakası: Boşanma sebebi ile yoksulluğa düşecek taraf, kusuru daha ağır olmamak koşulu ile diğer taraftan mali gücü oranında süresiz olarak yoksulluk nafakası talep edebilir.

İştirak Nafakası: Mahkeme tarafından, kendisine velayet hakkı verilmeyen taraf için, çocuğun bakım ve eğitim giderlerine katkı sağlanması için iştirak nafakası belirlenir.

Boşanma davasında nafaka talep eden tarafın, diğer tarafa oranla daha az kusurlu olması gerekmektedir.

Nafaka Ödenmemesi Durumunda Ne Olur

Nafaka ödenmemesi durumunda ne olur, bu durumun cezai bir yaptırımı var mıdır? Boşanma davasında nafaka konusunda bir hüküm verilmişse ya da dava bittikten sonra nafakaya hükmedilmişse, bu nafakanın ödenmesi zorunlu olan bir durumdur. Nafakanın ödenmemesi durumunda, hükmedilecekler hakkında birkaç madde belirtecek olursak;

• İştirak ve yoksulluk nafakasının ödenmemesi durumunda icra ile tahsil edilmektedir. Kanun koyucu nafakanın tahsilini kolaylaştırmak için bazı tedbirler belirtmiştir.
  • Nafaka alacakları, İcra İflas Kanuna göre düzenlenecek olan sıralamada 1.sırada olmaktadır
  • Nafaka borcunun alınması için, emekli maaşına haciz konulabilir
  • Nafaka alacağının tahsili için, nafaka borçlusunun maaşına haciz konulması durumunda aylık nafaka miktarının tamamı maaştan kesilir
  • Nafaka borçlusunun maaşında haciz olsa bile, aylık nafaka miktarı diğer hacizlerden bağımsız olarak kesilir
  • Nafaka borçlusu, aylık nafaka bedelini ödememesi durumunda, nafaka alacaklısının şikayeti üzerine diğer şartların da mevcut olması halinde 3 aya kadar hapis cezası alabilir.

İştirak Nafakası Nedir?

4721 Sayılı Türk Medeni Kanununda yer alan bilgiye göre,   eşler çocukların bakımını eğitimini ve diğer maddi ve manevi tüm ihtiyaçlarını birlikte karşılamakla yükümlüdürler.

İştirak nafakası, Türk Medeni Kanunu gereğince, velayet hakkında sahip olmayan anne ya da babanın çocuğun giderlerine katkı olarak sağladığı nafaka türü olarak adlandırılmaktadır. Çocuğun eğitim, bakım, barınma, sağlık, beslenme, ulaşım, harçlık gibi giderleri iştirak nafakası kapsamına girmektedir.

Boşanma davasında nafaka ve diğer Aile Hukuku davalarınız hakkında detaylı görüşme yapmak için, hukuk büromuzla iletişime geçebilirsiniz.

Boşanma davasında mal paylaşımı hakkında bilgi almak için, bir sonraki yayınımızı inceleyebilirsiniz.

By |2019-09-03T15:31:44+00:00Mart 21st, 2019|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments