Anlaşmalı Boşanma Davasında Mal Paylaşımı

Anasayfa » Tüm Yazılar » Anlaşmalı Boşanma Davasında Mal Paylaşımı

Anlaşmalı Boşanma Davasında Mal Paylaşımı

Anlaşmalı boşanma davasında mal paylaşımı nasıl olmaktadır? Boşanma davası süreci başlarken ve ilerlerken taraflar, mal paylaşımı konusunda çoğu kez anlaşmazlık yaşamaktadırlar. Bu süreçte taraflardan biri ya da ikisi de mal kaçırmaya çalışabilir veya Kanunun öngördüğü şekilde mal paylaşımı yapmayı istemeyebilir. Evlilik birliği sonlandırılırken yapılacak olan mal paylaşımı, seçilmiş bir mal rejimi varsa o şekilde yapılır. Taraflar mal rejimi seçimi yapmamışlarsa, davanın türüne göre mal paylaşımı yapılması gerekmektedir.

Taraflar arasında yapılacak olan mal paylaşımı eğer ki mal rejimi yoksa iki şekilde olabilir. Tarafların davası çekişmeli olacaksa, mal paylaşımı için ya hâkim karar verir ya da taraflar anlaşmalı boşanmada mal paylaşımı konusunda uzlaşma sağlayarak anlaşmalı boşanma gerçekleştirebilir.

Çekişmeli Boşanma Davasında Mal Paylaşımı

Çekişmeli boşanma davasında mal paylaşımı nasıl olmaktadır? Yazımızın ilk kısmında da açıkladığımız gibi, mal paylaşımı ve diğer unsurlarda taraflar anlaşamazlarsa, boşanma davası çekişmeli olarak başlatılır ve bu şekilde ilerletilir.

Çekişmeli boşanma davalarının içerisinde yer alan konulardan biride mal paylaşımı olmaktadır. Eğer taraflar herhangi bir mal rejimi seçiminde bulunmadıysa, bu konudaki karar yetkisi hâkimde olmaktadır. Hâkim, gerekli olan bütün evrak ve delilleri inceleyerek, tarafların mal kaçırmasını önleyerek dava içerisinde mal paylaşımını yapar. Bu paylaşım yapılırken, Kanun maddelerinde yer alan bütün ilkeler dikkatlice uygulanır ve tarafların mağduriyet yaşamaması sağlanır.

Anlaşmalı boşanma davasında mal paylaşımı başlıklı yazımızın son kısmında, malların kaçırılmasından bahsedeceğiz.

Boşanma Davasında Kaçırılan Mallara Önlem

Boşanma davasında kaçırılan mallara önlem nasıl alınabilir? Ülkemizde de sıklıkla boşanma davalarında, tarafların mal kaçırmaya çalıştıkları gözlemlenmektedir. Özellikle avukatsız ilerletilen davalar ve konu hakkındaki tecrübesizlik bu şekilde mağduriyet yaşanmasına sebep olmaktadır.

Boşanma sürecinde malların kaçırılmaması yani başka 3. Şahıslara satılmaması için, önlem alınması gerekmektedir. Kanuni olarak da hükmü olan tedbir yasaları gerekliliğince, malların kaçırılmasına engel olabilmek adına, kayıtlı olan bütün mallara tedbir yani satılamaz şerhi koyulmalıdır. Hazırlanan şerh ile birlikte, Kanuna uygun şekilde satış yapılamaz ve kişilerin mal kaçırma durumu olamaz.

Anlaşmalı boşanma davasında mal paylaşımı ve diğer boşanma davası süreçleri hakkında detaylı görüşme yapmak için, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak Esenyurt Avukat ile görüşebilirsiniz.

Bir sonraki makale Boşanma Davasında Duygusal Şiddet yazımızı inceleyebilirsiniz.

By |2020-01-29T16:24:52+00:00Ocak 28th, 2020|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments