İhbar Tazminatı Hangi Koşullarda Ödenmez

Anasayfa » Tüm Yazılar » İhbar Tazminatı Hangi Koşullarda Ödenmez

İhbar Tazminatı Hangi Koşullarda Ödenmez

İhbar tazminatı hangi koşullarda ödenmez sorusunun yanıtını, İş kanunu 17. Maddede açıklanmıştır. Tazminat hakları işçi ve işveren arasında sıklıkla yaşanılan bir durum olmaktadır. İhbar tazminatı belirsiz süreli iş sözleşmelerinde, iş kanunlarının belirlemiş olduğu sürelere uygun davranmadan işten çıkan işçi için ya da sürelere uymadan haksız fesih yapan işveren tarafından ödenmesi gereken tazminattır. Tazminat hakları karşılıklı olarak işçi ve işverenin haklarının korunması için hazırlanmıştır. Konu ile ilgili birkaç madde belirteceğiz.

• İşyeri devrinde işçinin tazminat hakkı yoktur
  • İşveren tarafından haklı sebeple fesih yapılırsa, işçinin tazminat hakkı olmaz
  • İşçi tarafından yapılan haklı fesihte, işveren ihbar tazminatı talep edemez
  • Belirli süreli sözleşmede tazminat talep edilemez

Yukarıda belirtmiş olduğumuz maddeler doğrultusunda, tazminat hangi koşullarda ödenmez sorusunun yanıtını vermiş bulunmaktayız.

İhbar Tazminatı Alma Hakkı Süresi

İhbar tazminatı alma hakkı süresi iş yerinde çalışılan yıla göre belirlenmektedir. Çalışılan yıllara göre işten ayrılmadan önce ya da işten çıkartılmadan önce haber verilmesi gereken süreyi belirtecek olursak;

• 6 aydan az süren çalışma zamanında, bildirimin karşı tarafa beyan edilmesinden 2 hafta sonra ihbar süresi dolmuş olur
  • 6 aydan 1,5 yıla kadar süren çalışma süresinde, bildirim yapıldıktan sonra 4 hafta içerisinde ihbar süresi tamamlanır
  • 1,5 yıldan 3 yıla kadar olan çalışma süresi için, bildirimin yapılmasından 6 hafta sonra süre dolmuş olur
  • 3 yıldan fazla olan çalışma süresi içinde ihbar süresi 8 hafta olmaktadır

İhbar tazminatı hangi koşullarda ödenmez başlıklı makalemizin son kısmında, bu tazminatta ispat yükümlülüğünü açıklayacağız.

İhbar Tazminatında İspat

İhbar tazminatında ispat nasıl olmalıdır? Feshin süresinde yapıldığını işveren kanıtlamakla yükümlüdür. Feshe yetkili makam net olarak gösterilmeli, makama ulaşma tarihi, feshin süresinde yapıldığı tarihler ispatlanmalıdır. BU nedenle olayın tutanağa bağlanması, işçi savunmasının alınması, bütün belgelerde tarih bulunması, tebligat varsa tebligat parçasının sunulması, SGK’ya bildirim tarihlerinin bulundurulması faydalı olacaktır.

Maddi kazanç sağlanması halinde 1 yıllık süre dikkate alınmayacağından maddi çıkar da net olarak ortaya konulmalıdır.

İhbar tazminatı hangi koşullarda ödenmez ve konu hakkında bilinmesi gerekenler nelerdir gibi sorularınızın yanıtı için, internet sayfamızdaki iletişim bilgilerinden faydalanarak, Beylikdüzü Avukat ile görüşme yapabilirsiniz.

Çekişmeli Boşanma Davası Aşamaları için bir sonraki yayınımızı inceleyebilirsiniz.

By |2020-08-24T15:32:39+00:00Eylül 19th, 2019|Bilgilendirme, İş Hukuku|0 Comments