Nişandan Oluşan Haklar

Anasayfa » Tüm Yazılar » Nişandan Oluşan Haklar

Nişandan Oluşan Haklar

Nişandan oluşan haklar nelerdir ve nişan bozulduktan sonra, taraflar hangi konularda taleplerde bulunabilmektedir? Toplumumuz gerekliliğince nişan, evlilik birliğinin gerçekleşeceğini diğer insanlara duyuran simgedir. Türk Medeni Kanunu Evlilik Hukukuna dair olan kitabında yer alan 118. kanun maddesinde de, Nişan töreninin, evlenme vaadiyle gerçekleşeceği belirtilmiştir. Taraflar nişan töreni ile evlilik vaadinin kesinliğini ortaya getirmiş olmaktadır. Fakat bazı durumlardan ötürü de nişan evresi, evlilik birliğine ulaşmadan bozulur.

Nişan evresi sonlandırıldıktan sonra, taraflar karşılıklı olarak bazı taleplerde bulunabilirler. Bu hakkın da en temel sebebi, tarafların nişan evresinde ve nişan sonrasında evlilik hazırlığı için yapmış olduğu masraflar olmaktadır.

Nişandan Doğan Haklar

Nişandan doğan haklar yani nişandan oluşan haklar nelerdir sorusunun yanıtını maddeler halinde de belirtecek olursak;

• Nişanlanma sürecinde ya da nişanın bozulmasıyla müşterek bir çocuk dünyaya gelirse, evlilik dışı çocuk olur. Bu sebepten dolayı da, evlilik dışı çocuğun nesebinin düzeltilmesi için gerekli işlemler yapılabilir ve dava açılabilir. Ayrıca bu sebepten dolayı, babalık davası da açılabilmektedir
  • Tanıklık yapmaktan kaçınma hakkı doğar
  • Mal rejimi sözleşmesi yapma hakkı oluşur
  • Destekten yoksun kalma tazminatı ve manevi tazminat talebinde bulunulabilir

Yukarıda da belirttiğimiz belli başlı haklardan kişilerin yararlanabilmesi için, şartların oluşması gerekmektedir. Şöyle ki, en temel unsur olarak nişan tek tarafa dayanarak atılmalı ve taraf kusurlu olmalıdır.

Nişandan oluşan haklar başlıklı makalemizin son kısmında, bu dava hakkındaki zamanaşımı süresinden bahsedeceğiz.

Nişandan Ayrılma Davası Zamanaşımı

Nişandan ayrılma davası zamanaşımı süresine tabii tutulur mu? Türk Kanunlarına göre dava açılma usullerinden birisi de, zamanaşımı süreleri olmaktadır. Her davanın açılabilmesi için geçerli olan bir zamanaşımı süresi olmaktadır. Fakat davalar arasındaki farklılıklarda göz önünde bulundurularak, bütün davların zamanaşımı yani hak düşürücü süresi farklı olmaktadır.

Nişandan ayrılma davalarında, Kanun koyucunun belirlediği hak düşürücü süre ise, 1 yıl olmaktadır. Belirtilen süre içerisinde dava açılmazsa, daha sonrasında dava açılma hakkı yoktur. Ayrıca bilinmesi gereken bir hususta şöyle olmaktadır; Süre aşımında açılan davalar reddedilmektedir.

Nişandan oluşan haklar ve bu haklar içerisinde açılabilecek olan davalar hakkında detaylı görüşme yapmak için, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak, Beylikdüzü Boşanma Avukatı ile görüşebilirsiniz.

Bir sonraki yayınımız olan Bileşik Suçta Maddi Unsur makalemizi inceleyebilirsiniz.

By |2020-02-11T15:46:49+00:00Şubat 7th, 2020|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments