Özel Boşanma Sebepleri

/, Bilgilendirme/Özel Boşanma Sebepleri

Özel Boşanma Sebepleri

Özel boşanma sebepleri neler olmaktadır? Boşanma sebeplerinin ilk ayrımı şöyle olmaktadır; Konularına göre boşanma sebepleri ve etkilerine göre boşanma sebepleri. Özel sebepler ise, konularına göre olan kısmın bir ayrımı olmaktadır.

4721 sayılı Türk Medeni Kanunu maddelerinde yer alan özel sebepleri 5 maddede yer almaktadır. Kanunda yer alan bu maddeleri ve konu başlıklarını belirtecek olursak;

• Zina, TMK madde 161
  • Hayata kast, TMK madde 162
  • Pek kötü davranış, TMK madde 162
  • Onur kırıcı davranış, TMK madde 162
  • Suç işleme, TMK madde 163
  • Haysiyetsiz hayat sürme, TMK madde 163
  • Terk, TMK madde 164
  • Akıl hastalığı, TMK madde 165’de yer alan özel boşanma sebepleri olmaktadır.

Terk Nedeniyle Boşanma Sebebi

Terk nedeniyle boşanma sebebi unsurunun gerçekleşmesi için, belli başlı olgularında gerçekliğe dayanarak olması gerekmektedir. Örneğin, eşinden şiddet görmüş bir kişi evi terk ettiği zaman, karşı taraf ona terk sebebinden dolayı dava açamaz. Çünkü şiddet gören kişi, haklı sebeplere dayanarak evden ayrılmıştır.

Bir eşin, diğer eşe karşı uyguladığı zorlayıcı, baskıda bulunucu ve diğer kusur unsurları olmadan taraflardan biri evini terk ederse, burada gerçek terk eyleminden bahsedilmesi de mümkün olmaktadır. Terk sebebinden dolayı dava açılmadan önce, karşı tarafa mutlak suretle yazılı beyan gönderilmesi gerekir ve eve dönmesi istenir.

Özel boşanma sebepleri içerisinde yer alan farklı bir konu başlığını anlatarak yazımıza devam edeceğiz.

Zina Sebebiyle Boşanma

Zina sebebiyle boşanma davası isteminde, davacı taraf davalı tarafın zina yaptığını kanıtlamakla yükümlüdür. Bu davanın ispatında pek çok delil unsuru kullanılabilir. Bunlara örnek verecek olursak; Sosyal medya paylaşımları, mesajlar, telefon kayıtları, resimler, otel kayıtları, uçak biletleri, hamilelik testi ve diğerleri.

Zinanın bir kere olması, boşanma sebebini oluşturmak için yeterli olmaktadır. Ayrıca bilinmesi gerekir ki, dava süreci içerisinde iken, af durumu gerçekleşirse dava reddedilir ve aynı sebeple dava açılamaz. Zinanın istekle yapılmış olması gerekmektedir. Şöyle ki, tacize, tecavüze uğrayan bir kimseden boşanmak isteyen kişi, bu sebeple dava açamaz.

Özel boşanma sebepleri ve diğer boşanma konuları hakkında detaylı görüşme yapmak için, Beylikdüzü Boşanma Avukatı ile iletişime geçerek, danışmanlık randevusu talep edebilirsiniz.

Bir sonraki yayınımız olan Şufa Hakkında Bilinmesi Gerekenler makalemizi inceleyebilirsiniz.

By |2020-08-19T14:31:10+03:00Şubat 20th, 2020|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments