Anlaşmalı Boşanma Davası Protokolü Nasıl Hazırlanır

Anasayfa » Tüm Yazılar » Anlaşmalı Boşanma Davası Protokolü Nasıl Hazırlanır

Anlaşmalı Boşanma Davası Protokolü Nasıl Hazırlanır

Anlaşmalı boşanma davası protokolü nasıl hazırlanır ve nelere dikkat edilmesi gerekir? Anlaşmalı boşanma davasının gerçekleşebilmesi için, taraflar arasında protokol hazırlanması gerekir. Hazırlanan bu protokol resmi evrak niteliğinde olmaktadır. Bu evrakın içerisinde tarafların boşanmanın bütün sonuçlarında uzlaşma sağladıkları beyan edilir.

İş bu evrakın hazırlanması bir avukat eşliğinde de yapılabilir. Eğer davanıza ataması yapılmış vekiliniz varsa, resmi imzası dâhilinde tarafların anlaşma şartlarını vekil avukat beyan eder ve mahkemeye sunar. Anlaşmalı boşanma davanızın protokolünü avukat eşliğinde hazırlamanız, sizin için avantaj sağlayacaktır. Çünkü hazırlanan bu evrakta tarafların hak kaybı yaşaması muhtemel olmaktadır. Ülkemizde pek çok kişi, anlaşmalı boşanma davası protokolü konusu hakkında yeterli bilgi sahibi olmadığı için, telafisi mümkün olmayan mağduriyetler yaşamaktadır.

Anlaşmalı Boşanma Davası Protokolü

Anlaşmalı boşanma davası protokolü tarafların her konuda uzlaşma sağladıklarının resmi belgesidir. Çekişmeli ve anlaşmalı boşanma davasının en büyük farkı burada meydana gelir. Şöyle ki; Çekişmeli ilerleyen davalarda boşanmanın sonuçları olarak meydana gelecek sonuçlara, gerekli incelemeler sonrasında hâkim karar verir. Fakat anlaşmalı boşanma sürecinde konular hakkındaki kararları verme yetkisi, taraflara ait olmaktadır.

Taraflar boşanma süreçlerinin kısa sürede sonuçlanabilmesi için, anlaşmalı boşanma davasını tercih etmektedirler. Fakat kısa sürede boşanmanın geçekleşebilmesi içinde, bütün konularda uzlaşma sağlanmalı ve mahkemeye resmi olarak beyan edilmelidir.

Anlaşmalı Boşanma Protokolü Örneği

Anlaşmalı boşanma protokolü örneği, internette de sıklıkla karşılaşılan bir düzenleme olmaktadır. Sitemizde yer alan diğer makale içeriklerinde de maddeler halinde bu taslağa ulaşmanız mümkün olmaktadır.

Protokol hazırlanırken;

• Tarafların kimlik bilgileri
  • Tarafların T.C. Kimlik Numaraları
  • Tarafların ikametgâh adresleri
  • Evlilik birliğinden olma müşterek çocukların bilgileri
  • Boşanmanın bütün sonuçları hakkında verilen kararlar, maddeler halinde belirtilmelidir.

Hazırlanan protokol ve dilekçe sonrasında, Adliyede yapılması gereken işlemler gerçekleştirilebilir ve dava süreci başlatılmış olur. Dava sürecinin başlatılmasından sonra, mahkemenin yetkili kişisi olan hâkim, dava gününü belirler ve boşanma gerçekleşebilir.

Anlaşmalı boşanma davası protokolü nasıl hazırlanır ve boşanma davası süreci nasıl ilerler konuları hakkında detaylı görüşme yapmak için, hukuk büromuzla iletişime geçerek, danışmanlık randevusu talep edebilirsiniz.

Bir sonraki yayınımız Ayıplı Satılan Hizmet için tıklayınız.

By |2020-06-05T19:42:20+00:00Haziran 3rd, 2020|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments