Anlaşmalı Boşanma Davasının Kesinleşmesi

Anasayfa » Tüm Yazılar » Anlaşmalı Boşanma Davasının Kesinleşmesi

Anlaşmalı Boşanma Davasının Kesinleşmesi

Anlaşmalı boşanma davasının kesinleşmesi ne zaman olur ve bu kesinleşme ne anlamda olmaktadır? Boşanma davasının kesinleşmesinden sonra, boşanma tamamen resmi olarak gerçekleşir ve taraflarında bu konuya itiraz etme hakları kalmamış olur. Yazımıza devam ederken, konuyu biraz daha detaylandıracağız.

Anlaşmalı boşanma davası bütün şartlar gerçekleştirildiği takdirde, tek celsede sonlanır. Yapılan bu celsenin sonrasında hâkim gerekçeli kararı verir. Gerekçeli karar verildikten sonra, tarafların bu karara 15 gün içerisinde itiraz etme hakları bulunmaktadır. TMK kapsamında verilen bu 15 günlük süre içerisinde, taraflar herhangi bir itirazda bulunacak işlem yapmazlarsa, kesinleşme olur ve taraflara tebliğ edilir. Taraflara tebliğ edilen, anlaşmalı boşanmanın kesinleşmesi evrakından sonra, boşanma Kanunen gerçekleşmiş olur.

Anlaşmalı Boşanma Davasının Süreci

Anlaşmalı boşanma davasının süreci, davanın açılmasıyla başlar. Peki, bu sürece başlarken nasıl bir yol izlenmelidir ve nelere dikkat edilmelidir? Bu şekilde boşanma davasının açılması için 1 yıllık evlilik birliğinin dolması gerekir. Anlaşmalı boşanma davalarının en temel noktası, taraflar arasında hazırlanan protokol olmaktadır. Hazırlanan protokolde, tarafların maddi ve manevi olarak bütün hakları yer almaktadır. Yer alan bu hakları detaylandıracak olursak;

• Maddi tazminat
  • Manevi tazminat
  • Eşe nafaka
  • Müşterek çocuğa nafaka
  • Çocuğun velayet hakkı
  • Çocukla kişisel ilişki kurulma zamanı
  • Mal paylaşımı düzenlenmesi
  • Ev eşyalarının paylaşılması
  • Kadının soyadı değişikliği yapmak istememesi durumunda yapılacak olan anlaşma

Anlaşmalı boşanma davasının kesinleşmesi başlıklı makalemizin son kısmında, tarafların mahkeme sürecinde yapması gerekenleri belirteceğiz.

Anlaşmalı Boşanma Davasında Mahkemeye Gitmek Zorunlu mu?

Anlaşmalı boşanma davasında mahkemeye gitmek zorunlu mu? Bu soru genelde tarafların en sık sordukları sorular arasında yer almaktadır. Boşanmaya karar veren kişiler, bu süreçte karşı tarafla aynı mahkemede bulunmak istememektedir. Fakat boşanma davasının tek celsede ve anlaşmalı olarak bitmesi için, tarafların mahkemede hazır bulunması gerekir.

Mahkeme tarafından belirlenen gün ve saatte taraflar, mahkeme salonunda hazır bulunurlar. Bu durum vekillerinin bulunması halinde de, değişiklik göstermez. Taraflar hâkim karşısında, hazırlanan protokolü ve boşanmayı kabul ettiklerini beyan ederlerse, boşanma davası gerçekleşir ve kesinleşme süreci başlar.

Anlaşmalı boşanma davasının kesinleşmesi ve diğer boşanma davası konuları hakkında detaylı görüşme yapmak için, Esenyurt Boşanma Avukatı ile görüşebilirsiniz.

Nişandan Ayrılma Davası hakkında bilgi almak için, bir sonraki yayınımıza göz atabilirsiniz.

By |2020-01-31T11:55:26+00:00Ocak 30th, 2020|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments