Asgari Ücretlinin Kıdem Tazminatı

Anasayfa » Tüm Yazılar » Asgari Ücretlinin Kıdem Tazminatı

Asgari Ücretlinin Kıdem Tazminatı

Asgari ücretlinin kıdem tazminatı alma hakkı var mıdır? Pek çok kişi, bu konu hakkında yanlış bir değerlendirme yapmaktadır. Şöyle ki; Asgari ücretli olarak çalışan işçinin de, kıdem tazminatı ve diğer ücretlendirmeleri alma hakkı bulunmaktadır. İşçi ve işveren arasında yapılan iş sözleşmesinin belli başlı gereklilikleri olmaktadır. Taraflar buna uygun şekilde iş akdini gerçekleştirmeli ve sonlandırmalıdır.

İş akdinin sonlandırılması sonucu, İş Kanunları gereklilikleri yerine getirilmezse, mahkeme yoluna başvuru yapılabilir. Burada belirtilen en temel haklar; Alınması gereken tazminatlar ve ek ücretlendirmelerin ödenmesi olmaktadır. Ayrıca işçinin de, iş akdini sonlandırırken en büyük yükümlülüklerinden birisi, ihbar süresine uygun şekilde davranmak olmaktadır. Asgari ücretlinin kıdem tazminat alması için geçerli olan unsurlar meydana gelmişse, işveren bu ödemeyi yapmakla yükümlüdür.

İhbar Tazminatı Nedir?

İhbar tazminatı nedir? Bu hak hem işçiye, hem de işverene ait bir hak olmaktadır. İhbar süresi; İş akdinin sonlandırılmasının haber verilmesinden, iş akdinin sonlandırılacağı güne kadar geçen zamanı kapsamaktadır. İhbar süresinin belirlenmesindeki tek şart, işçinin kaç yıldır görev yaptığı ile alakalı bir durum olmaktadır.

İşveren ya da işçi hangi taraf, iş akdini sonlandırırsa sonlandırsın, ihbar süresi kurallarına uyum sağlamalıdır. Aksi olan durumlarda, karşı tarafa ihbar tazminatı ödemesi yapmakla yükümlü olmaktadır. Fakat iş akdini sonlandırırken ihbar süresinin kullanılmaması gereken bazı durumlarda olmaktadır. İş akdinin sonlanmasının sebebi bu kapsam içerisinde yer alırsa, taraf bu yükümlülüğü yerine getirmez.

Asgari ücretlinin kıdem tazminatı başlıklı yazımızın son kısmında, kıdem tazminatı hesaplaması yapılırken hesaplamaya dâhil edilemeyecek ücretlendirmelerden bahsedeceğiz.

Kıdem Tazminatına Eklenemeyecek Ücretler

Kıdem tazminatına eklenemeyecek ücretler nelerdir sorusunun yanıtını birkaç madde halinde belirtecek olursak;

• Yıllık izin ücreti
  • Evlilik yardımı
  • Hafta tatil ücreti
  • Bayram harçlığı ücreti
  • Genel tatil ücreti
  • Hastalık ücreti
  • Ölüm ücreti
  • İzin ücretlendirmesi
  • Jestiyon ödemeleri
  • Teşvik ikramiyesi ve primleri
  • Seyahat primleri
  • Devamlılığı olmayan prim ödemeleri
  • Fazla çalışma ücreti
  • İş arama yardımı
  • İş elbisesi ve koruyucu malzeme ücretleri

Asgari ücretlinin kıdem tazminatı ve diğer iş davaları hakkında, detaylı görüşme yapmak için hukuk büromuzdan danışmanlık randevusu talep edebilirsiniz. İnternet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak, Esenyurt Avukat ile iletişime geçebilirsiniz.

Bir sonraki yayınımız Anlaşmalı Boşanma Davasında Nafaka makalemizi inceleyiniz.

By |2020-08-20T13:21:59+00:00Şubat 4th, 2020|Bilgilendirme, İş Hukuku|0 Comments