Boşanma Davasının Reddi

Anasayfa » Tüm Yazılar » Boşanma Davasının Reddi

Boşanma Davasının Reddi

Boşanma davasının reddi olabilir mi ve buna kim karar verir? Evet, boşanma davası bazı koşulların oluşması ile birlikte reddedilebilir. Bu reddin kararını ise hâkim verebilir. Ayrıca bazı koşullarda da taraflar buna karar verebilir. Örneğin; Taraflar devam eden boşanma davası içerisinde iken barışmayı isterlerse, davadan feragat ederler ve ret gerçekleşmiş olur.

Davanın reddedilmesinin başka dayanaklarını belirtecek olursak;

• Boşanma için gerekli evraklar tam olmazsa
  • Hazırlanan evrakların prosedürleri karşılamaması
  • Boşanma sebeplerinin ispat edilememesi
  • Avukatsız ilerletilen süreçlerde karşılaşılan yanlış işlemler ve kaçırılan süreler
  • Mahkemede iddia edilenlerin tutarsız bilgilerden oluşması
  • Açılan boşanma davası sebebinin affedilmesi vb. durumlarda boşanma davasının reddi gerçekleşir.

Boşanmada Ret Gerçekleşirse

Boşanmada ret gerçekleşirse ne olur ve sonrasında ne yapılmalıdır? Boşanma davanızın reddi, makalemizin başlangıcında belirttiğimiz sebeplerden dolayı reddedilebilir. Mahkeme tarafından ret kararı verilirse, aynı sebepten dolayı 3 yıl süre ile boşanma davası açmanız kısıtlanacaktır.

3 yıl kısıtlama engeline takıldıysanız ve yeniden boşanma davası açmak istiyorsanız, boşanma sebebinizi değiştirmelisiniz. Aksi olan durumda dava açamazsınız. Bir diğer yol olarak da; 3 yıllık sürenin dolmasını bekleyip ve bu süre içerisinde ortak hayatı tekrar kurmayarak dava açabilirsiniz.

Tarafların Boşanmaktan Vazgeçmesi

Tarafların boşanmaktan vazgeçmesi, Ülkemizde de sıklıkla yaşanan bir durum olmaktadır. Türk Medeni Hukukuna göre, taraflar boşanma davasından istedikleri zaman vazgeçebilirler. Boşanma davasının reddi durumunun gerçekleşme sebeplerinden biri de, davadan vazgeçilmesi yani feragat edilmesidir.

• Anlaşmalı boşanma davasında tarafların biri vazgeçerse ve diğer taraf halen boşanmak isterse, anlaşmalı boşanma reddedilir. Sonrasında çekişmeli boşanma davası açılabilir.
  • Anlaşmalı boşanmada her iki tarafta boşanmaktan vazgeçerse, dava reddedilir yani dosya kapanır, boşanma olmaz
  • Çekişmeli boşanma davasında, taraflardan birinin boşanmayı istememesi sıklıkla yaşanan bir durumdur
  • Çekişmeli boşanmada, her iki tarafta davadan vazgeçme hakkına sahiptir. İsterlerse vazgeçerek anlaşmalı boşanma yapabilirler. İsterlerse de boşanma davasından vazgeçerek, ortak hayatı tekrardan kurabilirler
  • Boşanma davasından vazgeçildiği takdirde, davanın içerisinde verilen kararlar varsa, bu kararlara ilişkin değişiklikler olabilir

Boşanma davasının reddi ve diğer boşanma davalarının sebepleri hakkında detaylı görüşme yapmak için, internet sitemizde yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak, hukuk büromuzdan randevu talep edebilirsiniz.

Tehdit Nedeniyle Boşanma yayınımızı inceleyebilirsiniz.

By |2019-08-09T16:26:57+00:00Ağustos 8th, 2019|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments