Boşanma Protokolündeki Şartlardan Vazgeçme

Anasayfa » Tüm Yazılar » Boşanma Protokolündeki Şartlardan Vazgeçme

Boşanma Protokolündeki Şartlardan Vazgeçme

Boşanma protokolündeki şartlardan vazgeçme gerçekleştiğinde, dava sürecindeki ilerlemede olumsuz yönde olur. Protokol hazırlığı, anlaşmalı boşanma davasının geçekleşmesi için geçerli olan bir evraktır. Resmi olarak hazırlanan iş bu evrakta; Tarafların boşanmayı kabul ettiği ve maddi ve manevi olan bütün sonuçlarda da uzlaşma sağladığı bilgileri yer alır.

Taraflar iş bu evrak üzerinde yapılan her değişikliği mahkemeye bildirmekle yükümlüdür. Ayrıca dava gününden önce ya da dava günü mahkemede taraflardan biri, protokolde yer alan maddelerden birinde bile değişiklik yapmak isterse ve karşı taraf bunu kabul etmezse, boşanma davasının reddi gerçekleşir. Bu sebeple de, anlaşma protokolünün hazırlanması oldukça detaylı ve dikkat isteyen bir unsur olmaktadır. Boşanma protokolü şartlarından vazgeçme sonrasında, boşanmaya devam etmek isteyen taraf çekişmeli boşanma davası başlatabilir.

Boşanma Davası Dilekçesi

Boşanma davası dilekçesi, mahkemeye sunulan resmi bir evrak türü olmaktadır. Her davanın türüne göre mahkemeye sunulacak bu evrak, özel olarak hazırlanmalıdır. Ortak hayatın sonlandırılması için gerekli olan bu davalar 4 şekilde olabilmektedir. Bunlar, Anlaşmalı boşanma davası, çekişmeli boşanma davası, eylemli ayrılık sebebi ile boşanma davası ve evliliğin iptali davası.

Çekişmeli boşanma davası süreci, Ülkemizde de sıklıkla karşılaşılan bir boşanma türü olmaktadır. Bu dava türü için, oldukça dikkatli ve teferruatlı bir dilekçe hazırlığı yapılması gerekmektedir. Çünkü hazırlanan bu dilekçe ile birlikte, davanın bütün sebepleri mahkemeye beyan edilmiş olur.

Boşanma protokolündeki şartlardan vazgeçme sonrasında yapılması gereken usullerden bahsettikten sonra, anlaşmalı boşanma davası için gerekli olan dilekçeden bahsedeceğiz.

Anlaşmalı Boşanma Davası Dilekçesi

Anlaşmalı boşanma davası dilekçesi nasıl hazırlanmalıdır? Bu boşanma davası türü için, en önemli unsur hazırlanan protokol olmaktadır. Çünkü protokolün içerisinde boşanmanın maddi ve manevi bütün sonuçlarını belirten maddeler yer alır.

İş bu davanın dilekçesinde; Tarafların kimlik bilgileri, ikametgâh bilgileri, kaç yıllık evli oldukları ve hazırlanan protokolde yer alan bütün maddeleri kabul ettikleri belirtilir. Mahkemeye sunulması gerekli olan bütün bilgiler protokolde yer alacağı için, bu davanın dilekçesi oldukça kısa şekilde hazırlanır.

Boşanma protokolündeki şartlardan vazgeçme ve anlaşmalı boşanma protokolü hazırlığı hakkında detaylı görüşme yapmak için, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak, danışmanlık randevusu talep edebilirsiniz.

Bir sonraki yayınımız Hakaret Suçunda Kovuşturma makalemizi inceleyiniz.

By |2020-07-13T15:16:52+00:00Temmuz 10th, 2020|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments