Boşanma Protokolünden Vazgeçme

Anasayfa » Tüm Yazılar » Boşanma Protokolünden Vazgeçme

Boşanma Protokolünden Vazgeçme

Boşanma protokolünden vazgeçme istemi, tarafların dava öncesi yapabileceği bir durum olmaktadır. Birçok davada karşılaşılabilen bu durum pek çok sebepten dolayı yapılır. Bazı durumlarda anlaşma şartlarından vazgeçilirken, bazı durumlarda da taraflardan biri veya ikisi de boşanma davasından vazgeçebilir.

Boşanma davası sonuçlanmadan önce, taraf ya da taraflar beyan ettiğimiz bütün koşulları yapma hakkına sahiptirler. Fakat her vazgeçmenin sonucu daha farklı olmaktadır. Örneğin; Taraflar, boşanma protokolünü imzalayıp, gerekli bütün Adli işlemleri yaptıktan sonra dava günü belirlenir. Davaya girmeden önce bile, barışma kararı alırlarsa ve bu durumu mahkemede Hâkime karşı beyan ederlerse boşanma gerçekleşmez. Böyle olan durumlarda mahkemeye, boşanmadan vazgeçtiğini belirten işlemler yapılmalıdır. Boşanma protokolünden vazgeçme konusunun tek sonucu bu olmamaktadır. Yazımıza devam ederken diğer sonuçlardan da bahsedeceğiz.

Anlaşmalı Boşanmada Tek Taraflı Davadan Vazgeçme

Anlaşmalı boşanmada tek taraflı davadan vazgeçme yapılabilecek bir işlem mi? Hazırlanan resmi protokolde taraflar boşanmayı kabul ettiklerini de beyan etmiş sayılırlar. Peki, mahkeme günü taraflardan biri, hâkim “Boşanmayı kabul ediyor musun” diye sorduğunda vazgeçtiğini, boşanmak istemediğini söylerse ne olur?

Bilindiği gibi, anlaşmalı boşanmanın gerçekleşebilmesi için, iki tarafında bunu kabul etmesi gerekmektedir. Eğer ki, taraflardan biri bunu kabul etmezse ya da sonradan boşanmaktan vazgeçerse, dava anlaşmalı olarak sonuçlanamaz. Böylesi olan durumlarda, boşanma davasına devam etmek isteyen taraf, davasını çekişmeli boşanma davasına çevirebilir. Boşanma protokolünden vazgeçme durumlarında bir farklı duruda, anlaşma şartlarında yapılması istenilen değişiklik olmaktadır.

Boşanma Protokolündeki Şartlardan Vazgeçme

Boşanma protokolündeki şartlardan vazgeçme yapılabilir mi? Şöyle açıklayalım; Anlaşmalı boşanmaya dair protokol hazırlandı ve taraflar bütün maddelerde anlaşma sağladı, gerekli olan diğer resmi işlemler başladı ve dava günü belirledi. Bu sırada ya da dava günü taraflardan biri, beyan edilen maddelerden herhangi birine itiraz ederse veya vazgeçtiğini söylerse, boşanma taraflar arasında uzlaşma sağlanmazsa gerçekleşemez.

Bu konuda birde dikkat edilmesi gereken unsur; Taraflardan birinin ya da ikisinin de bu protokolü imzalarken baskı altında olmamasıdır. Bazen bir taraf, diğerine baskı altında bunu kendi istediği şartlar altında imzalatabilir ve bu durumda kişinin hak kaybı yaşamasına sebep olur.

Boşanma protokolünden vazgeçme işleminin bütün sonuçları ve diğer boşanma sebepleri hakkında detaylı görüşme yapmak için, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak, Esenyurt Boşanma Avukatı ile görüşebilirsiniz.

Bir sonraki yayınımız Boşanma Protokolünün Hazırlanması makalemizi inceleyebilirsiniz.

By |2019-11-11T11:33:25+00:00Kasım 8th, 2019|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments