İhbar Süresi Gerektirmeyen Fesih

Anasayfa » Tüm Yazılar » İhbar Süresi Gerektirmeyen Fesih

İhbar Süresi Gerektirmeyen Fesih

İhbar süresi gerektirmeyen fesih durumları nelerdir? Bu durumlarda hak kaybı yaşanmaması için hangi yol izlenmelidir. Fesih yapılırken gerek işçinin, gerekse işverenin yapması gereken yükümlülükler vardır. Fakat bazı durumlarda işçi işten hemen ayrılabilir ya da hemen ayrılmasını işveren talep edebilir. Yani ihbar süresinin dolması beklenmeyebilir.

İhbar süresi, işçinin SGK kurumunca da bilinen günlerine bağlı olarak belirlenir. Örneğin 1 yıl çalışan işçinin ihbar süresi ile 5 yıl çalışan işçinin ihbar süresi aynı olamaz. 6 ay ile 1,5 yıl arası çalışan işçinin ihbar süresi 4 haftayken, 1,5 yıl ile 3 yıl arası çalışan işçinin 6 haftadır. Ayrıca 3 yıldan fazla çalışanlar içinse ihbar süresi 8 hafta olmaktadır.

İhbar süresi gerektirmeyen durumlar içinde, iş kanunlarınca belirlenen geçerli sebeplerin oluşması gerekmektedir.

İhbarsız Fesih Sebepleri

İhbarsız fesih sebepleri, iş kanunları maddelerinde yer almaktadır. Konu hakkında örnek olması için birkaç madde belirtecek olursak;

• Evlilik nedeniyle işten ayrılma
  • Emeklilik ile işten ayrılma
  • Askerlik sebebiyle işten ayrılma
  • Gözaltına alınma durumunda iş sözleşmesinin feshi
  • Tutukluk halinde işten ayrılma
  • Hastalık sebebiyle iş sözleşmesinin feshi
  • Gebelik sebebiyle iş sözleşmesinin feshi
  • Diğer haklı sebepler

Yukarıda belirttiğimiz ve diğer sebeplerden kaynaklı işten ayrılan işçi veya işçinin işten ayrılmasını talep eden işverenin, iş kanunları nazarında ihbarsız fesih sebepleri gerçekleşmiş olur.

İhbar süresi gerektirmeyen fesih başlıklı makalemizin son kısmında, istifa halinde ihbar tazminatı hakkında bilgi vereceğiz.

İstifa Edince İhbar Tazminatı

İstifa edince ihbar tazminatı nasıl alınır ve bunun şartları nelerdir? İstifa ederek işten ayrılan işçi, normal şartlara tabi olarak ihbar süresinde çalışmalıdır. Fakat genel olarak karşılaşılan bir durumda ihbar süresi beklenmeden işten ayrılma durumudur. İş sözleşmesini fesih eden tarafın ihbar yükümlülüğü olduğu için, çalışmazsa bu sürenin ücretini işverene ödemesi gerekmektedir.

İşçi, ihbar tazminatı ile ilgili ödemesi gereken maddi yükümlülüğü işverene ödemezse, işveren bunu işçinin alacağından kesemez. Yasal olarak böyle bir hak bulunmamaktadır. Sadece dava açılarak bu hak talebinde bulunulabilir.

İhbar süresi gerektirmeyen fesih ve diğer iş hukuku davalarınızla ilgili görüşme talepleriniz için hukuk büromuzla iletişime geçebilirsiniz. İletişim bilgilerimiz, internet sayfamızda yer almaktadır. Hukuk büromuzdan konu hakkında danışmanlık randevusu talep ederek, Beylikdüzü Avukat ile görüşme yapabilirsiniz.

Hakaret Suçu Nedir sorusunun yanıtı için, bir sonraki yayınımıza göz atabilirsiniz.

By |2019-10-04T14:22:20+00:00Ekim 3rd, 2019|Bilgilendirme, İş Hukuku|0 Comments