İş Kazası Sayılan Durumlar

Anasayfa » Tüm Yazılar » İş Kazası Sayılan Durumlar

İş Kazası Sayılan Durumlar

İş kazası sayılan durumlar gerçekleştiği zaman, işverenin yerine getirmesi gereken yükümlülüklerde kendiliğinden oluşur. İşveren, Kanun koyucunun belirlemiş olduğu bu yükümlülükleri yerine getirmezse hakkında cezai işlem uygulaması yapılır. İşyerinde ya da iş gerekliliği için işyerinin dışında herhangi bir alanda, işçinin geçireceği kaza iş kazası olarak tanımlanmaktadır. Gerçekleşen bu kazada işçinin iş göremez duruma gelmesi ya da hayatını kaybetmesi (ölmesi) durumunda belli başlı tazminat hakları vardır.

İş kazalarınsa işçinin tazminat alma hakkı olduğu gibi, işçinin bakmakla yükümlü olduğu kişilerinde tazminat alma hakları vardır. BU tazminatları belirtecek olursak;

• İş gücü kaybı tazminatı
  • Geçici iş görmemezlik tazminatı
  • Destekten yoksun kalma tazminatı
  • Manevi tazminat
  • Maddi tazminat iş kazası sayılan durumlar gerçekleştiğinde alınma hakkı oluşan tazminatlardır.

Geçerli İş Kazaları

Geçerli iş kazaları SSK uygulamalarında belirtilmiştir. Ülkemizde de sıklıkla yaşanılan bu kaza türleri birçok kişinin mağduriyet yaşamasına sebep olur. Bunun oluşması için gereken birkaç şart vardır. Bunları belirtmek gerekirse;

• Sigortalının işyerinde bulunduğu sırada yaşadığı kaza
  • Sigortalının, işveren tarafında işyeri harici bir alana gönderildiği zaman içerisinde yaşanan kaza
  • İşveren tarafından verilen işin yapıldığı sırada yaşanan kaza
  • Emzikli kadının çocuğuna süt vermek için işyerinden ayrıldığı sürede yaşadığı kaza
  • Sigortalıların, işveren tarafından işe gidip-gelmek amacı ile hazırlanan servis içerisinde iken yaşanılan kazalar iş kazası sayılan durumlar içerisinde yer almaktadır.

İş Kazasının Şartları

İş kazasının şartları 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 13.maddesinde belirtilmiştir. Bu maddeden de yola çıkarak bir kazasının iş kazası sayılabilmesi için gerekli olan şartları belirtmek gerekirse;

• Kazaya uğrayan kişinin sigortalı olması
  • Yaşanılan olayın 5510 sayılı Kanunun 13. Maddesinde belirtilen durumlardan olması
  • Sigortalının kaza nedeniyle hemen veya sonrasında zarara uğramış olması
  • Zarar ile kaza arasında illiyet bağı olması gerekir.

Yukarıda belirttiğimiz olguların gerçekleşmesinden sonra yaşanılan vakıa için, iş kazası tanımlaması yapmak doğru olacaktır. Yaşanılan bu kazadan sonra işveren tarafından, işçiye haklarının verilmesi gerekmektedir.

İş kazası sayılan durumlar ve bu durumlarda oluşan haklar için avukat ile görüşme yapma taleplerinizde, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak, Beylikdüzü İş Avukatı ile iletişime geçebilirsiniz.

Bir sonraki yayınımız Kıdem Tazminatı Hesaplama makalemizi inceleyebilirsiniz.

By |2019-09-05T10:40:10+00:00Eylül 4th, 2019|Bilgilendirme, İş Hukuku|0 Comments