Kıdem Tazminatı Hesaplama

Anasayfa » Tüm Yazılar » Kıdem Tazminatı Hesaplama

Kıdem Tazminatı Hesaplama

Kıdem tazminatı hesaplama nasıl olur? Tazminat hesaplama belli başlı kurallara göre yapılmaktadır ve bazı kesintilere de uğramaktadır. Kıdem tazminatı hesaplamasında; çalışılan yıl, alınan ücret, alınan ek ücretler gibi özelliklere dikkat edilmelidir. Çünkü hesaplama bu doğrultuda yapılır. Sadece o yılki damga vergisi kesintisi yapılır alınacak olan tazminattan.

İş akdinin kıdem tazminatının alınmasını gerektiren durumları feshi yapılırsa eğer, her yıl için 30 günlük brüt ücreti tazminat hakkı olmaktadır. Bir yıldan fazla olan aylık süreçlerde aynı orantıda hesaplanmalıdır. Tazminat ödemesinde işçiye verilen maaşın yanı sıra yol, yemek, ikramiye vb. ek gelirlerinde brüt tutarları dikkate alınmalıdır. Kıdem tazminatı işçinin maaşına göre hesaplanır fakat maaş ölçüsü kıdem tazminat hakkının tavan fiyatından yüksekse, kıdem tazminatı hesaplama o yılki belirlenen tavan ücretten yapılır.

Kıdem Tazminatında Yer Almayan Ücretler

Kıdem tazminatında yer almayan ücretler hakkında birkaç madde belirtmek gerekirse;

• Yıllık izin ücreti
  • Evlenme yardımı
  • Hafta tatili ücreti
  • Bayram parası
  • Hastalık yardımı
  • Genel tatil ücreti
  • Doğum yardımı
  • Ölüm yardımı
  • İzin harçlığı
  • Teşvik ikramiyesi ve primleri
  • İş arama yardımı
  • Bir defalık verilen ikramiye
  • İş elbisesi ve koruyucu malzeme bedelleri

İşten Kendisi Ayrılan İşçi Tazminat Alabilir

İşten kendisi ayrılan işçi tazminat alabilir. Bu cümle kulağa pek alışık gelmese de, kıdem tazminatı hesaplama kuralları ve İş Kanunları maddelerine göre belli başlı durumlarda bu durum esas alınır. İş akdini kendi fesih eden işçi aşağıda belirteceğimiz koşullarda kıdem tazminatı almaya hak kazanır.

İş Kanunu madde 24’e göre haklı fesih gerekçeleri şöyle olmaktadır;

• Emekli olanlar kendi istekleri ile işten ayrılarak kıdem tazminatı alabilir
  • Zorunlu askerlik görevini yapacak olan erkek işçi, işten ayrılarak kıdem tazminatı almaya hak kazanır
  • Evlenen kadın işçi, evliliği açısından iş akdini sonlandırabilir ve kıdem tazminatı almaya hak kazanır. Fakat bunun için hak düşürücü süre evlilik akdinin başlangıcından itibaren 1 yıldır.
  • 9 Eylül 1999 senesinden önce sigortalı olanlar SGK’dan 15 yıl 3.600 gün şartlarını tamamladıklarına dair yazı alıp kendi isteğiyle işten ayrılır ve tazminat hakkı oluşur

Kıdem tazminatı hesaplama ve diğer İş davalarınız hakkında hukuki destek almak için, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanabilirsiniz.

Bir sonraki yayınımız olan Mirasın Reddinin Sonuçları makalemizi inceleyebilirsiniz.

By |2019-09-06T10:22:02+00:00Eylül 5th, 2019|Bilgilendirme, İş Hukuku|0 Comments