Velayet Davası Mahkemeleri

Anasayfa » Tüm Yazılar » Velayet Davası Mahkemeleri

Velayet Davası Mahkemeleri

Velayet davası mahkemeleri nelerdir? Bu mahkemelere uygun davranılmazsa ne gibi sonuçlar oluşur? Velayet, ergin olmayan çocuk için ve düşünme yeteneği eksik olan çocuk için geçerli olan durumdur. Anne ve baba evlilik birliği içerisindeyken bu hak, her ikisine de aittir. Boşanma, ölüm, doğru olmayan davranışlar ve gaiplik durumlarında velayet hakkında değişiklikler söz konusu olur.

Velayet hakkında değişiklik yapılması gereken durumlar ortaya çıktığı zaman, konu hakkında gerekli Adli işlemler ve başvurular yapılarak dava açılabilir. Kanun koyucu bu tarz olan davalarda, avukat ile çalışma zorunluluğu belirtmemiştir. Avukat, sizin Kanuni temsilciniz olduğu için hak kaybı yaşamanızı önler. Aksi olan durumlarda velayet davası mahkemeleri ile ilgili olarak yapılan yanlış esas ve usulden dolayı davanın reddedilebilir ve hak kaybı yaşayabilirsiniz.

Velayet Davası Yetkili Ve Görevli Mahkemesi

Velayet davası yetkili ve görevli mahkemesi hangileridir sorusunun yanıtını bilmezseniz, davanıza başlarken yanlış başlamış olursunuz. Bu sebeple de davanızda hak kaybı yaşarsınız. 5717 sayılı Uluslar arası Çocuk Hukuku kapsamına giren ve bu uygulamadan oluşan bütün davalarda aile mahkemesi görevli mahkemedir. Aile mahkemesinin olmadığı yerlerde ise, asliye hukuk mahkemesi görevlidir.

Velayet davasında yetkili mahkeme ise; başvuru yapıldığı sürede çocuğun halen oturmakta olduğu yerdeki mahkemedir. Ayrıca çocuk belirli sebeplerden dolayı koruma altına alınmışsa, bu yerdeki velayet davası mahkemeleri yetkili olmaktadır.

Velayet Davası Mahkeme Masrafı

Velayet davası mahkeme masrafı dava sürecinizi nasıl ilerleteceğinizle de alakalı olmaktadır. Davanın açılması için ilk olarak, Kanun maddelerine uygun bir dilekçe hazırlığı yapılmalıdır. Hazırlanan dilekçe ile birlikte Adliyeye gidilerek gerekli harç ödemeleri yapılır, daha sonrasında dava süreci başlar. Ayrıca dava süreci devam ederken iletilmesi gereken evraklar ya da yapılması gereken resmi işlemler olursa, bunlar içinde ek bir ücret ödemek gerekir. Eğer ki, davanızı avukat ile ilerletecekseniz, bunlara ek olarak avukat ücreti ödemeniz gerekir. Avukat ücretlerini her yıl dava konularına göre, Baro belirlemektedir. Ayrıca davanızı ilerletmek için, avukat ödemesi yapacak maddi gücünüz yoksa Baro size uygun şartları yerine getirmenizden sonra, ücretsiz avukat tayini yapacaktır.

Velayet davası mahkemeleri ve diğer velayet sorularınızla ilgili görüşmek için, internet sitemizdeki iletişim bilgilerinden faydalanarak, Beylikdüzü Boşanma Avukatı ile görüşebilirsiniz.

Bir sonraki yayınımız olan Ayıplı Malda Başvurulacak Yer makalemizi inceleyebilirsiniz.

By |2019-11-05T14:11:06+00:00Kasım 4th, 2019|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments