Akıl Hastalığı Sebebi İle Boşanmada Tazminat

Anasayfa » Tüm Yazılar » Akıl Hastalığı Sebebi İle Boşanmada Tazminat

Akıl Hastalığı Sebebi İle Boşanmada Tazminat

Akıl hastalığı sebebi ile boşanmada tazminat hakları var mıdır ve bu konuda uygulanacak usul nasıl olmalıdır? Akıl hastalığı sebebinden dolayı boşanmanın kararının verilebilmesi için, doktorlar kurulunun vermiş olduğu raporun dosyada yer alması gerekmektedir. 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu kuralları gereğince belirtebiliriz ki; Kanunen akıl hastalığının haricinde hiçbir hastalık geçerli boşanma sebebi değildir.

Akıl hastalığından dolayı açılan boşanma davasında TMK madde 174/1 ve 2 gerekliliğince tazminat sorumluluğu için kusurlu olmak şart kılınmıştır. Davalı eş akıl hastalığından dolayı ayırt etme gücüne sahip olmadığına göre fiillerden hukuken sorumlu tutulması mümkün olmadığından maddi ve manevi tazminat ile sorumlu tutulamaz. Bu doğrultuda da akıl hastalığı sebebi ile boşanmada tazminat alınamaz diyebiliriz.

Akıl Hastalığı Sebebiyle Boşanmada Temsil

Akıl hastalığı sebebiyle boşanmada temsil nasıl yapılmalıdır? Ayırt etme gücünden yoksun olan kişinin hakları nasıl savunulabilir? Bu tarz boşanma davasına bakan aile mahkemesi hâkimi tarafından, dava ve taraf ehliyeti tarafından doğrudan doğruya göz önünde bulundurulur bu durum. Aile mahkemesi tarafından yapılacak iş;

• TMK 405 ve Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu 42. Maddeleri uyarınca yetkili vesayet makamına yazı yazılmalı
  • Davalının vesayet altına alınmasının gerekip gerekmediğinin vesayet makamınca araştırılması
  • Bu hususun bir ön mesele sayılması
  • Gerekirse TMK 462/8 maddesi uyarınca işlem yapılması
  • İşlem sonucuna kadar yargılamanın bekletilmesi gerekir

Akıl hastalığı sebebi ile boşanmada tazminat başlıklı makalemize devam ederken, dava sebebi için çekilmezlik koşulu hakkında bilgi vereceğiz.

Akıl Hastalığı Sebebiyle Boşanmada Çekilmezlik

Akıl hastalığı sebebiyle boşanmada çekilmezlik koşulu 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu madde 165’de belirtilmiştir. Bu düzenlenen madde içerisinde hem hasta olan eşin, hem de diğer eşin hakları ve yararları koruma altına alınmıştır. Kuşkusuz ki özellikle çekilmezlik koşulunun belirlenmesinde takdir ve tasvip yetkisinin hâkime ait olduğu göz önünde bulundurulmalıdır.

Bu davadaki ispat yükümlülüğü davacıya aittir. Çekilmezlik koşulunun ispatı gerçekleşemezse boşanma davası reddedilir. Fakat davalının ayırt etme gücünden yoksun olmasından dolayı davacının ve varsa evde bulunan çocukların yaşamı korku ve tehdit altındaysa çekilmezlik koşulu var sayılır.

Akıl hastalığı sebebi ile boşanmada tazminat ve diğer boşanma davası sebepleriniz hakkında danışmanlık almak isterseniz, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak Avcılar Boşanma Avukat ile iletişime geçerek, randevu talep edebilirsiniz.

Boşanma davası ücreti kapsamı yayınımızı inceleyiniz.

By |2019-09-10T11:03:40+00:00Eylül 9th, 2019|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments