Anlaşmalı Boşanma Davası Süresi

Anasayfa » Tüm Yazılar » Anlaşmalı Boşanma Davası Süresi

Anlaşmalı Boşanma Davası Süresi

Anlaşmalı boşanma davası süresi nasıl başlamaktadır ve bu süreç nasıl ilerlemektedir? Bu ve benzeri soruların yanıtını, hukuk büromuz tarafından hazırlanan bilgilendirme yazısında bulabileceğiniz gibi, internet sayfamızdan da farklı konu başlıklı makale içeriklerine ulaşarak boşanmaya dair diğer bilgileri bulabilirsiniz.

Evlilik, resmi olarak ortak hayatın kurulmasıyla oluşan bir başlangıç olmaktadır. Ortak hayatın kurulmasından sonra kadın ve erkeğin karşılıklı olarak birbirlerine yükümlülükleri oluşur. Ayrıca bu evlilik birliği içerisinde dünyaya gelen çocuklara karşı da, anne ve baba olarak sorumlulukları oluşmaktadır. Boşanma iki şekilde yapılabilmektedir. Bunlar; Anlaşmalı boşanma ve çekişmeli boşanmadır. Kanunda belirtilen bu iki boşanma davasının başlaması ve ilerletilmesi birbirinden farklı olmaktadır. Anlaşmalı boşanma süresi taraflar için, en kısa süren boşanma türü olmaktadır.

Anlaşmalı Boşanma Davası Açma

Anlaşmalı boşanma davası açma, tarafların isteğine göre avukatla ya da avukatsız yapılabilecek bir işlemdir. Bu davanın başlayabilmesi için ilk olarak, taraflar arasında protokol hazırlanması gerekir. Hazırlanan protokolde, boşanmanın maddi ve manevi bütün sonuçlarında, tarafların uzlaşma sağladığı beyan edilmeli ve imzalanmalıdır.

Hazırlanan protokol eşliğinde tarafların boşanmayı kabul ettiğini beyan eden bir dilekçe hazırlanır ve sonrasında da Adli işlemler başlar. Adli işlemler, ödenmesi gereken harçlar ve yapılması gereken diğer işlemlerden oluşur. Bütün bu işlemler eksiksiz ve usulüne uygun yapıldıktan sonra, mahkeme tarafların boşanması için bir gün belirler.

Anlaşmalı boşanma davası süresi başlıklı yazımızın son kısmında, bu sürecin ne kadar zamanda biteceğinden bahsedeceğiz.

Anlaşmalı Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Anlaşmalı boşanma davası ne kadar sürer? Boşanma sürecine başlayan taraflar, en sık ne kadar sürede bu işlemler biteceğini merak ederler. Bu sürecin daha kısa ya da daha uzun olmasının sebebi tamamen, taraflar olmaktadır. Şöyle ki, boşanma davası çeşitleri arasında ne kısa sürede sonuca ulaşan, anlaşmalı boşanma davası olmaktadır.

Anlaşmalı boşanma davasını avukat ile ilerletmek isteyen taraflar, ortalama 1 ay içerisinde resmi olarak boşanmış olurlar. Aynı süreci avukatsız olarak ilerletmek isteyen tarafların resmen boşanmaları ise ortalama olarak 6 ay olmaktadır.

Anlaşmalı boşanma davası süresi ve diğer boşanma davaları süreçleri hakkında detaylı görüşme yapmak için, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak, Beylikdüzü Boşanma Avukatı ile görüşebilirsiniz.

Bir sonraki yayınımız Ceza Davalarında Zamanaşımı Süreleri makalemizi inceleyebilirsiniz.

By |2020-01-13T14:07:28+00:00Ocak 10th, 2020|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments