Ceza Davalarında Zamanaşımı Süreleri

Anasayfa » Tüm Yazılar » Ceza Davalarında Zamanaşımı Süreleri

Ceza Davalarında Zamanaşımı Süreleri

Ceza davalarında zamanaşımı süreleri var mıdır? Zamanaşımı süreleri, dava açılırken en dikkat edilmesi gereken konulardan biri olmaktadır. Dava konunuzda geçerli olan zamanaşımı süresi bittikten sonra, açılan her davanın reddi gerekmektedir. Türk Ceza Kanunu madde 66 ve madde 68 içeriklerinde de konu hakkında birçok madde belirtilmiştir.

Kanun koyucu her dava için geçerli ola bir süre belirlemektedir. Ceza davalarında da bu süreler aktif olarak işlemektedir. Fakat bu davaların içerisindeki zamanaşımı süreleri, davanın konusuna ve türüne göre farklılık oluşturmaktadır. İnternet sayfamızda yer alan ; “Ceza davasında zamanaşımı süresi nasıl uygulanır” başlıklı makalemizin içeriğinde de ceza davasında zamanaşımı süreleri konusu hakkında bilgiler verilmektedir.

Uluslararası Suçlar

Uluslararası suçlar, TCK madde 76’da yer almaktadır. Madde içeriğinde yer alan konuları, başlıklar halinde belirtecek olursak;

• Soykırım (Jenosid) suçu
  • İnsanlığa karşı işlenen suçlar
  • Soykırım veya insanlığa karşı suç işlemek için örgüt kurma
  • İnsanı ticaret suçu
  • Göçmen kaçakçılığı suçu

Bu suçla birden çok hukuksal değerin korunduğu söylenebilir. Söz konusu gruba mensup bireylerin maddi ve manevi varlıkları korunmaktadır. Bu açıdan, gruba yönelik hareketin niteliğine göre bireyin onuru, yaşam hakkı, vücut bütünlüğü, kişi özgürlüğü, cinsel özgürlüğü korunmaktadır. Ayrıca gruba mensup birey dışında grubun fiziksel varlığı korunmaktadır. Ayrıca soykırım suçuyla korunan asıl hukuksal değerin de bu olduğunu belirtebiliriz.

Ceza davalarında zamanaşımı süreleri başlıklı makalemizin son kısmında, insanlık suçlarından bahsedeceğiz.

Kişilere Karşı İşlenen Suçlar

Kişilere karşı işlenen suçlar, TCK maddelerinde oldukça geniş bir yere sahip olmaktadır. Kişilere yönelik olan suçlar pek çok şekilde olmaktadır. Kişilerin yaralanması, vücut dokunulmazlığının ihlali, kişiye yapılan işkence ve türleri, cinsel dokunulmazlık kurallarının ihlali, beden hassasiyetine verilen zararlar da bu grupta yer almaktadır.

İnsanlara yönelik olarak yapılan suçlar, görüldüğü gibi kendi içerisinde pek çok konu başlığına ayrılmaktadır. Ayrıca bilinmesi gerekir ki; Yapılan bütün eylemler sonucunda, suçu sabit bulunan ve cezalandırılması öngörülen sanık hakkında, suçun işlenme şekline göre cezalandırma yapılacaktır. Suçun nitelikli olmasında, cezanın belirli oranlarda artması da, Kanun koyucunun belirlemiş olduğu bir ölçüt olmaktadır.

Ceza davalarında zamanaşımı süreleri ve diğer ceza davaları hakkında detaylı görüşme yapmak için, Beylikdüzü Ceza Avukatı ile görüşebilirsiniz.

Boşanma Davasında Tazminat Hakları hakkında bilgi için, bir sonraki yayınımızı inceleyebilirsiniz.

By |2020-01-14T13:46:47+00:00Ocak 13th, 2020|Bilgilendirme, Ceza Hukuku|0 Comments