Anlaşmalı Boşanma Davasının Şartları Nelerdir

Anasayfa » Tüm Yazılar » Anlaşmalı Boşanma Davasının Şartları Nelerdir

Anlaşmalı Boşanma Davasının Şartları Nelerdir

Anlaşmalı boşanma davasının şartları nelerdir ve bu dava süreci nasıl ilerlemektedir? Türk Medeni Hukuku davaları içerisinde yer alan boşanma davalarında, en kısa sürede sonuca ulaşılan dava türü anlaşmalı boşanma davası olmaktadır. Fakat bu davanın gerçekleşmesi için, tarafların uzlaşması gereken pek çok karar olmaktadır. Taraflar belirlenen bütün maddelerde anlaşmakla yükümlüdür. Davanın sonuçlanması için gerekli olan anlaşma maddelerini belirtmek gerekirse;

• Maddi tazminat miktarı
  • Manevi tazminat miktarı
  • Velayet hakkı
  • Müşterek çocukla kişisel ilişki kurma zamanı
  • Nafaka miktarı
  • Ev eşyalarının paylaşılması
  • Evin tahsisi kapsamı
  • Mal rejimi kapsamında yapılacak olan mal paylaşımı konularındaki şartlar, anlaşmalı boşanmanın şartları nelerdir sorusunun yanıtı olmaktadır.

Anlaşmalı Boşanma Davası Açma

Anlaşmalı boşanma davası açma nasıl olmaktadır? Eğer davanızı vekille yani bir avukat ile gerçekleştirecekseniz eğer, avukatınıza vekâlet vermeniz halinde sizin için gerekli olan bütün resmi işlemler vekil tarafından gerçekleştirilebilir.

Anlaşmalı boşanma davanızın sürecini vekilsiz ilerletecekseniz eğer, taraflar arasında bir protokol ve dilekçe hazırlığı yapılmalıdır. Hazırlanan bu evraklar eksiksiz ve tam şekilde olmalıdır. Aksi olan durumlarda usule ve esasa uygun dava açılamaz. Sonrasında hazırlanan evraklarla birlikte Adliyeye başvuru yapılır. Adliyede ödenmesi gereken harçlar olmaktadır. Harç ödemesi ve eksik kalan evrakların tamamlanması ile birlikte anlaşmalı boşanma davası süreci başlatılır.

Anlaşmalı boşanma davasının şartları nelerdir sorumuzun yanıtını verdikten sonra yazımıza devam ederken, hâkimin bu davadaki karar sürecinden bahsedeceğiz.

Anlaşmalı Boşanma Davasında Hâkim Kararı

Anlaşmalı boşanma davasında hâkim kararı nasıl verir? Dava sürecinin sonlanması için ilk olarak hâkimin davayı bitirmesi gerekir ve daha sonrasında verilen 15 günlük kesin karar süresinde, tarafların karara itiraz etmemesi gerekir.

Anlaşmalı boşanma davası tek celse halinde gerçekleşen bir dava türüdür. Hâkime sunulan protokolde, tarafların anlaşma şartları yer alır. Hâkim taraflara beyanın kabulü hakkında onay almak için, sorular sorabilir. Taraflar verilen protokoldeki maddeleri kabul ettiklerini beyan ederlerse, mahkemenin yetkili kişisi olan hâkim davanın bitmesine karar verebilir.

Anlaşmalı boşanma davasının şartları nelerdir ve bu davanın süreci nasıl ilerlemektedir konuları hakkında detaylı görüşme yapmak için, hukuk büromuzla iletişime geçerek danışmanlık randevusu talep edebilirsiniz.

Ayıplı Malda Zamanaşımı makalemizi inceleyebilirsiniz.

By |2020-06-17T11:24:25+00:00Haziran 15th, 2020|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments