Anlaşmalı Boşanmada Tek Taraflı Davadan Vazgeçme

Anasayfa » Tüm Yazılar » Anlaşmalı Boşanmada Tek Taraflı Davadan Vazgeçme

Anlaşmalı Boşanmada Tek Taraflı Davadan Vazgeçme

Anlaşmalı boşanmada tek taraflı davadan vazgeçme ne demektir ve böyle olan bir eylemin sonuçları neler olur? TMK Kanunlarına göre, anlaşmalı boşanmanın gerçekleşebilmesi için;

• Evlilik birliğinde 1 yıllık süre dolmalıdır
  • Taraflar boşanmayı kabul etmeli
  • Boşanmanın maddi ve manevi sonuçlarında taraflar uzlaşma sağlamalıdır

Taraflardan birisi boşanmanın kesinleşmesinden önce, boşanmadan vazgeçerse eğer boşanma davasının reddi gerçekleşir. Reddin gerçekleşmesinden sonra boşanma davasının devam etmesini isteyen taraf, gerçek ve geçerliliğe sahip olan bir boşanma sebebi ile çekişmeli boşanma davası açarak, boşanmanın gerçekleşmesini talep eder. Bilinmesi gereken bir unsurda şöyle olmaktadır; anlaşmalı boşanmada tek taraflı davadan vazgeçme sonrası açılan çekişmeli boşanma davasının koşulları daha farklı unsurlardan oluşur.

Çekişmeli Boşanma Davasının Açılması

Çekişmeli boşanma davasının açılması için, taraflardan birinin mahkemeye başvuru yapması yeterli olmaktadır. Başvuru yapılabilmesi için;

• Boşanma davası için geçerli olan bir sebep olmalıdır
  • Kanunlara uygun şekilde oluşturulan bir boşanma dilekçesi hazırlanmalıdır
  • Adliyede yapılması gereken diğer işlemler eksiksiz olarak yapılmalıdır

Yukarıda belirttiğimiz bütün işlemlerden sonra, mahkeme gerekli olan bütün incelemeleri yapar ve dava sürecinin başlaması için, dava günü ve dava saati belirler. Eğer dava sürecinizi bir avukat eşliğinde ilerletecekseniz, vekil avukatınıza vereceğiniz vekâletname sonrasında Adliyede yapılması gereken bütün işlemler, dilekçeler ve diğer bütün işlemleri vekiliniz sıfatıyla avukatınız yapacaktır.

Anlaşmalı boşanmada tek taraflı davadan vazgeçme başlıklı makalemizin son kısmında ise, bu dava için gerekli olan dilekçeden bahsedeceğiz.

Çekişmeli Boşanma Davası Dilekçesi

Çekişmeli boşanma davası dilekçesi nasıl hazırlanmalıdır? İlk olarak belirtmemiz gerekir ki; Dava sürecinizde sizi ve haklarınız savunacak bir vekiliniz varsa, dilekçe ve diğer bütün işlemlerinizi usulüne uygun şekilde kendisi hazırlayacaktır.

Davanızı kendiniz ilerletecekseniz dilekçenizin içerisinde; İkametgâh bilgileri, belli başlı kimlik bilgileri, davanın açılma sebepleri, yaşanılan vakıalar, deliller, şahitler, maddi ve manevi olan bütün talepler dilekçede yer almalıdır. Dilekçenizde yer alan vakıalara anlatma şekliniz kesinlikle kanuna uygun şekilde olmalıdır. Sade, yalın, eksiksiz ve doğru cümleler eşliğinde bir dilekçe mahkemeye sunulmalıdır.

Anlaşmalı boşanmada tek taraflı davadan vazgeçme ve diğer boşanma davası süreçleri hakkında detaylı görüşme yapmak için, hukuk büromuzdan danışmanlık randevusu talep edebilirsiniz.

Tüketici hukuku kapsamında olan Ayıplı Mal Sayılan  Durumlar yayınımızı inceleyiniz.

By |2020-06-11T11:57:01+00:00Haziran 8th, 2020|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments