Belirli Süreli İş Sözleşmesi

Anasayfa » Tüm Yazılar » Belirli Süreli İş Sözleşmesi

Belirli Süreli İş Sözleşmesi

Belirli süreli iş sözleşmesi 4857 sayılı İş Kanunu madde 11’de belirtilmiştir. Belirli süreli olarak hazırlanan iş sözleşmeleri genel olarak mevsimlik işçiler için geçerli olmaktadır. Bu şekilde yapılan iş sözleşmelerinde; İşçinin ne kadar zaman iş akdinin süreceği, işin ne zaman sonlanacağı ve işin gerekliliğince yapılacak olanlar yer almaktadır.

Belirli sözleşmeler 1 kereye mahsus olmak üzere yenilenebilir. Geçerliliği olan bir sebep olmaksızın bu sözleşmenin tekrar tekrar yenilenmesi, İş Kanunları gerekliliğince uygun olmamaktadır. Ayrıca belirtmemiz gerekir ki; Belirli olarak hazırlanan iş sözleşmeleri kısa vadeli olarak düzenleneceği için, işçinin kıdem ve ihbar tazminatı alma hakkı da bu şekilde ortadan kalkmış olur. İş sözleşmesi işveren açısından pek çok kolaylık sağlasa da, işçi hakları açısından avantajlı bir durum olmamaktadır.

Belirli İş Sözleşmesi Örneği

Belirli iş sözleşmesi örneği internette de sıklıkla bulunabilecek olan bir taslak olmaktadır. Bu sözleşmenin içerisinde yer alması gereken bilgileri maddeler halinde belirtecek olursak;

Taraflar: İşçi ve işverenin; İsim soy isim bilgileri, işçinin ikametgah adresi, iş yeri adres bilgileri, tarafların T.C. Kimlik Numaraları)

• Yapılması gereken işler
  • İşe başlama tarihi
  • İş sözleşmesinin bitiş tarihi
  • Deneme süreleri
  • Haftalık ve günlük çalışma süreleri
  • Mola zamanları bilgileri
  • Fazla çalışma ücretleri
  • Telafi çalışması
  • İşçinin alacağı ücret ve ücretin ödenmesi gereken tarih
  • Diğer özel şartlar
  • Tarafların belirli süreli iş sözleşmesi gerekliliğini kabul ettiğini beyan eden imzaları

Belirli İş Anlaşmasında İşe İade

Belirli iş anlaşmasında işe iade hakkı var mıdır? Belirsiz iş sözleşmelerinde haksız fesihle karşılaşan işçinin en temel haklarından biri de, işe iade için gerekli taleplerde bulunmaktır. Fakat belirli süre için hazırlanan iş akdinde, işçinin işe iade hakkı olmamaktadır. Çünkü işin belirli bir zaman için geçerli olacağı, sözleşme maddelerinde açık şekilde beyan edilmektedir.

İşe iade için belirtmemiz gereken bir hususta şu şekilde olmaktadır; Bu sözleşme belirsiz süreli iş sözleşmesinin kapsamına dâhil edilen kurallar çerçevesinde ilerlemiş olursa, işçinin işi için iade talebinde bulunması mümkün olur.

Belirli süreli iş sözleşmesi hazırlanması ve tarafların hakları ile ilgili olarak detaylı görüşme yapmak için, hukuk büromuzdan danışmanlık randevusu talep edebilirsiniz.

Cumhurbaşkanına Hakaret Suçunda Hapis Cezası Nedir sorusunun yanıtı için tıklayınız.

By |2020-06-29T12:22:52+00:00Haziran 25th, 2020|Bilgilendirme, İş Hukuku|0 Comments