Cumhurbaşkanına Hakaret Suçunda Hapis Cezası Nedir

Anasayfa » Tüm Yazılar » Cumhurbaşkanına Hakaret Suçunda Hapis Cezası Nedir

Cumhurbaşkanına Hakaret Suçunda Hapis Cezası Nedir

Cumhurbaşkanına hakaret suçunda hapis cezası nedir ve nasıl bir karar uygulaması yapılır? Cumhurbaşkanı, Ülkesini temsil eden kişi olmaktadır. Bu sebeple de TCK Kanunları gerekliliğince, bu sıfatı taşıyan kişiye edilen hakaret için, farklı kanun maddeleri tasarlanmıştır.  TCK Kanunlarına göre;

• Cumhurbaşkanına hakaret eden kişi hakkında 1 yıldan 4 yıla kadar hapis cezasına hükmolunur
  • Hakaret suçunun alenen işlenmesi halinde, verilecek olan ceza altıda bir oranında artışa uğrar

Cumhurbaşkanına eleştiri yapılması hemen her ülkede görülen bir durum olmaktadır. Fakat Ülkesini temsil eden bu kişiler hakkında yapılan eleştiriler kesinlikle hakaret boyutunda olamaz. Ülkemiz kanunlarına göre de Cumhurbaşkanına hakaret suçu farklı değerlendirilir. Cumhurbaşkanına hakaret suçunun cezası nedir sorusunun yanıtını verdikten sonra, hakaretin emekli olan Cumhurbaşkanına yapılması durumunu açıklayacağız.

Emekli Cumhurbaşkanına Hakaret

Emekli Cumhurbaşkanına hakaret edilmesi durumunda, nasıl bir cezai uygulama yapılır? Türk Ceza Kanunları değerlendirmelerine göre; Hakaret eylemi Cumhurbaşkanının emekli olmasından sonra gerçekleştiyse eğer, burada uygulanacak hükümler daha farklı olmaktadır. Yani Cumhurbaşkanı görevi başındayken yapılan hakaret eylemlerinde, özel düzenleme uygulaması yapılır.

Emekli olan Cumhurbaşkanına hakaret edilmesi durumunda, TCK Madde 125, 130’daki uygulamalar yapılır. Ayrıca belirtmemiz gerekir ki; Kamu personeli, görevi başındaki memur vb. görevlerde çalışan kişilere edilen hakaret suçunda da, uygulanan cezai işlem farklılık göstermektedir.

Cumhurbaşkanına hakaret suçunun cezası başlıklı makalemizin son kısmında ise, bu suçtaki zamanaşımı süresinden bahsedeceğiz.

Cumhurbaşkanına Hakaret Suçunda Zamanaşımı

Cumhurbaşkanına hakaret suçunda zamanaşımı süresi var mıdır? Cumhurbaşkanının görevi başındayken hakarete uğraması ve diğer eylemlere maruz kalmasında uygulanan ceza hükümleri özel olarak tasarlanmıştır. Bütün bu suçların kapsamında yer alan her eylemde farklı şekillerde zaman aşımı süresine tabi tutulmuştur.

Kanunlarımıza göre bazı suçlar takibi şikâyete bağlı olarak tutulsa da, her suç unsuru bu kapsamda yer almaz. Cumhurbaşkanına hakaret suçu da, takibi şikâyete bağlı suçlar kategorisinde yer almaz. Türk Ceza Kanunları maddelerinden yola çıkarak belirtebiliriz ki; Ceza Kanunlarınca bu suçun zamanaşımı süresi 8 yıl olmaktadır.

Cumhurbaşkanına hakaret suçunda hapis cezası nedir sorusunun yanıtı hakkında detaylı görüşme yapmak için, hukuk büromuzla iletişime geçerek danışmanlık randevusu talep edebilirsiniz.

Belirsiz Süreli İş Sözleşmesi hakkında bilgi almak için tıklayınız.

By |2020-07-01T13:03:08+00:00Haziran 29th, 2020|Bilgilendirme, Ceza Hukuku|0 Comments