Belirsiz Süreli İş Sözleşmesi

Anasayfa » Tüm Yazılar » Belirsiz Süreli İş Sözleşmesi

Belirsiz Süreli İş Sözleşmesi

Belirsiz süreli iş sözleşmesi ne demektir ve bu kapsamın içeriğinde neler yer almalıdır? İş sözleşmeleri işçi ve işveren arasında yapılan anlaşmanın resmi belgesidir. İş bu sözleşmelerin içeriğinde;

• Tarafların iletişim bilgileri
  • İş yerinin adresi
  • Yapılacak işler
  • Deneme süresi
  • Alınacak maaş ücretlendirmesi
  • Alınması için anlaşılan ek ödemeler
  • Diğer tarafların eklenmesini istediği maddeler yer almaktadır.

Belirsiz süreli sözleşme kapsamında çalışan işçinin pek çok hakkı olmaktadır. İlk olarak belirtmemiz gerekir ki; İş bu sözleşmenin içerisinde belirli süreli iş sözleşmesi gibi, çalışılacak süre belirtilemez. İş akdi ise, İş Kanunları gerekliliğince sonlandırılabilir ve bu sonlandırmanın neticesinde tarafların, iş sözleşmesi hakları vardır.

Belirsiz Süreli Sözleşme Nedir?

Belirsiz süreli sözleşme nedir? İş Kanunları gerekliliğince işçi ve işveren belirlenmiş olan sözleşme kapsamında çalışmakla yükümlüdür. İş hayatının içerisinde uygulanabilecek olan birden fazla sözleşme türü olmaktadır. Fakat işçinin tamamen haklarına sahip olabileceği tek sözleşme, belirsiz iş sözleşmesi olmaktadır.

Ülkemizde de sıklıkla karşılaşılan bir durum, işverenin işçinin haklarını vermemek istemesi olmaktadır. İşçi belirsiz sözleşme kapsamında çalışırsa ve haksız feshe uğrarsa alabileceği hakları şöyle olmaktadır;

• Kıdem tazminatı
  • İhbar tazminatı
  • İşe iade davası açma talebi
  • Boşta geçen ücreti davası
  • İşe başlatmama tazminatı davası

Belirsiz süreli iş sözleşmesi kapsamında yer alan, İş Kanunları gereklilikleri yerine getirilmezse işçi haklarını talep etmek için öncelikle Arabulucu sistemine başvurmalıdır.

Arabuluculuk Sistemi

Arabuluculuk sistemi, işçi ve işveren arasında gerçekleşen anlaşmazlığın en kısa sürede sonuca ulaşmasını sağlamaktadır. Taraflar arabulucu sistemine başvuru yapar ve sonrasında arabuluculukla görevlendirilen avukat taraflara resmi bir davetiye yollar ve gerekli toplantının zamanı belirlenir. Bu toplantıya taraflar gidebileceği gibi, vekilleri de gidebilir.

Arabulucu sisteminde uzlaşma sağlanması zorunlu olan bir durum değildir. Taraflar şartlarda anlaşma sağlayamazsa, süresi içerisinde mahkemeye gerekli başvuru yapılmalıdır ve dava süreci başlatılmalıdır. Eğer ki taraflar bu toplantılar içerisinde anlaşma sağlarsa, görevli arabulucu hazırlayacağı tutanakla tarafların hangi şartlarda anlaşma sağladığını beyan eder.

Belirsiz süreli iş sözleşmesi ve diğer iş davası konuları hakkında detaylı görüşme yapmak için, hukuk büromuzdan danışmanlık randevusu talep edebilirsiniz.

By |2020-07-01T12:59:54+00:00Temmuz 1st, 2020|Bilgilendirme, İş Hukuku|0 Comments