Boşanma Davasında Hâkim Boşamazsa

Anasayfa » Tüm Yazılar » Boşanma Davasında Hâkim Boşamazsa

Boşanma Davasında Hâkim Boşamazsa

Boşanma davasında hâkim boşamazsa davanın süreci nasıl olur? Türk Medeni Hukuku kapsamına göre boşanmak için, hem şartların ve durumların Kanunda belirtildiği gibi olması gerekir, hem de hâkimin kararının bu yönde olması gerekir. Aksi olan durumlarda boşanmanın gerçekleşmesi olmaz.

Ortak hayat artık çekilmez bir hal aldıysa, resmi olarak bu ayrılığın gerçekleşebilmesi için boşanma gerçekleşmelidir. Boşanma davasının istemi pek çok sebepten dolayı olabilir. Fakat TMK maddeleri gerekliliğince her açılan boşanma davası, boşanma ile sonuçlanmaz. Bunun kararını vermekte yetkili olan kişi de, hâkim olmaktadır. Boşanmanın gerçekleşemeyeceği yönünde verilen karardan sonra, belli başlı şartlar yerine getirilerek yeniden dava açılması mümkün olmaktadır.

Boşanmada hâkim boşamazsa, sorumuzun yanıtlarını ararken neden böyle bir kararın verilebileceğini belirteceğiz.

Boşanmama Sebepleri Nelerdir?

Boşanmama sebepleri nelerdir? Bu sorunun pek çok yanıtı olabilmektedir. Bu sebeple de örnek olabilmesi için birkaç madde belirtmek gerekirse;

• Usulden dolayı yanlış açılan dava
  • Davanın esasının yanlış açılması
  • Dava açılması için gerekli olan evrakların eksik ya da yanlış hazırlanması
  • Anlaşmalı boşanmada taraflardan birinin, şartlarda ya da boşanmadan vazgeçmesi
  • Çekişmeli boşanma davasında, taraflardan birinin dava açmak için belirttiği beyanı ispat edememesi
  • Dava içerisinde iken af durumunun gerçekleşmesi ve kanıtlanması
  • Dava sürecinde tarafların barışmaya karar vermesi

Boşanma davasında hâkim boşamazsa, davanın reddi gerçekleşmiş olur. Bu durumda yapılabilecek olan işlemler tamamen davanın reddedilme sebebiyle aynı orantıda yapılmalıdır.

Boşanma Davasının Reddedilmesi

Boşanma davasının reddedilmesi sonucunda, tekrardan dava açılabilir ya da boşanmanın gerçekleşmesi için Kanunun belirlemiş olduğu süre beklenir. Kanun maddeleri gerekliliğince, davanın reddedilmesinden sonra eğer ki aynı sebepten dolayı boşanmanın gerçekleşmesini istiyorsanız, 3 yıl boyunca ortak hayat kurulmamış olmalıdır.

Ayrıca bilinmesi gerekir ki, davanın reddedilmesinin sebebi bir af durumuysa, hemen sonrasında tekrardan dava açılabilir. Fakat yeni davanın açılabilmesi için, dava sebebinin daha farklı olması gerekmektedir. Yeni açılan davanın sebebinin ispatı da, davacı tarafa ait olmaktadır.

Boşanma davasında hâkim boşamazsa ne olur ve diğer boşanma davası sorularınız hakkında detaylı görüşme yapmak için, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak, Büyükçekmece Boşanma Avukatı ile görüşebilirsiniz.

Bir sonraki yayınımız olan Cezanın Ertelenmesi makalemizi inceleyebilirsiniz.

By |2020-01-22T12:28:39+00:00Ocak 21st, 2020|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments