Boşanmadan Sonra Kimlik Değişimi

/, Bilgilendirme/Boşanmadan Sonra Kimlik Değişimi

Boşanmadan Sonra Kimlik Değişimi

Boşanmadan sonra kimlik değişimi yapılmalımıdır? Boşanma, geçerli olan resmi evliliğin, resmi şekilde sonlandırılması işlemidir. Boşanmanın sonrasında kadın ve erkek için, belli başlı temel kanuni değişikliklerde olmaktadır. Bu konuya örnek teşkil edecek birkaç madde belirtecek olursak;

– Kadının soyadı değişikliği ve kimlik değişikliği yapması gerekir

– Erkeğin kimlik değişikliği yapması gerekir

– Kadın ve erkek boşanma davasının sonrasında, birbirlerinin yasal mirasçısı olamazlar

– Kadın ve erkek boşanma davasının sonrasında, alınan herhangi malın ortağı olamaz (Ortaktan dolayı bahsedilen, evlilik birliği içerisindeki gibi. Ayrılan çiftler sonrasında kanuni şekilde yüzdelik paydalarla mal alabilirler)

– Boşanma davasının sonrasında kadın ve erkek, kütük bilgilerinde eş durumundan akraba olmaz

Boşanmadan sonra kimlik değişimi yapılarak, bahsettiğimiz bütün detaylar nüfusa ve kütük bilgilerine bildirim yapılmış olur. Nüfus ve kütük kayıtları yeni şekli ile değiştirilir.

Boşandıktan Sonra Kimlik Değiştirme Süresi Cezası

Boşanma davasının bitmesinden sonra, 2 haftalık itiraz süresi vardır. Bu süre içerisinde taraflardan biri, boşanma kararına itiraz edebilir ve dava süreci devam edebilir. Fakat bu süre içerisinde, itiraz hakkı her iki taraftan da kullanılmazsa, boşanma kesinleşmiş olur. Kanunda yer alan 2 haftalık süre hak düşürücü süredir fakat bu sürenin kısaltılması da mümkündür. Taraflar mahkeme sonrasında, boşanma davasına itiraz etmeyecekleri bir yazı düzenlerlerse, boşanmanın kesinleşmesi birkaç içinde gerçekleşir.

Mahkemenin boşanmayı kesinleştirmesinden sonra, mahkeme nüfusa bildirim yapar. Mahkemenin bu bildirimiyle birlikte kimlik değişimi için nüfusa gidilir ve gerekli işlemler yapılır.

Boşanma Sonrası Kimlik Değişiminde Gerekli Evraklar

Yeni yapılandırılan kimlik kullanımlarımıza göre, kimlik değiştiren her vatandaş çipli olarak nitelendirilen kimliklerden kullanır. Boşanma davasının sona ermesiyle, kimlik değiştirecek olan kişilerde bu kapsam içerisinde yer alır. Bu koşulun olabilmesine dair gerekli evraklar ise;

– Nüfus cüzdanı, kimlik kartı, uluslar arası aile cüzdanı, pasaport ya da sürücü belgesi

– Kurumların kendi mevzuatlarında kimlik yerine geçen belge

– Bir adet biyometrik fotoğraf

Yukarıda bahsedilen evrak düzenlemesi, yapıldıktan sonra Nüfusa başvuru yapılabilir. Ayrıca belirtmek gerekir ki; Nüfusa gitmeden önce, randevu alınması gerekmektedir.

Evlendikten Sonra Soyadı Değişikliği

Boşanmadan sonra kimlik değişimi başlıklı yazımızın bu kısmında, kimlik değişimi için gerekli olan belge ve bilgilere yer vereceğiz.

Evlendikten sonra kadınların soyadı değişikliği konusunda, kanun koyucunun değiştirmiş olduğu unsurlar olmaktadır. Yeni Medeni Kanun düzenlememize göre, evlilik birliği içerisinde yer alan kadın; Sadece kızlık soyadını, hem kızlık soyadını hem kocasının soyadını ya da sadece kocasının soyadını kullanabilir. Buradaki tercih hakkı tamamen kadına ait olmaktadır.

Boşandıktan Sonra Kimlik Değişimi Ne Zaman Olur

Boşanma sonrasında kimlik değişimi yapılabilmesi için, ilk olarak boşanmanın kesinleşmesi gerekir. Boşanma kesinleşmeden herhangi bir işlem yapılamaz. Kesinleşme sonrasında, mahkeme nüfusa ve gerekli diğer resmi alanlara bilgilendirme yapar ve bunun sonrasında resmi değişiklikler yapılabilir.

Boşanmadan sonra kimlik değişimi ve boşanma davası hakkında detaylı görüşme yapmak için, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak, hukuk büromuzla iletişime geçebilirsiniz.

By |2021-10-11T12:12:36+03:00Ekim 11th, 2021|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments