Evlilik Tazminatında Gerekli Evraklar

/, Bilgilendirme/Evlilik Tazminatında Gerekli Evraklar

Evlilik Tazminatında Gerekli Evraklar

Evlilik tazminatında gerekli evraklar nelerdir? İş kanunlarına göre, resmi şekilde evlenen çalışan kadının, bu nedene dayalı olarak işyerinden tazminat hakkını alarak ayrılması mümkündür. Kanun koyucu kadın işçi hakkında tanımış olduğu bu ayrıcalığı, belli başla şartlara tabi tutmuştur. Bu şartları belirtecek olursak;

• Kadın işçinin 1 yıldır firmada çalışıyor olması
  • Evliliğin resmi şekilde yapılmış olması
  • Evlilikten sonraki ilk 1 yıl içerisinde, bu nedene dayanarak işten ayrılması
  • İşten ayrılma istifa dilekçesinin, konuya uygun şekilde düzenlenmesi

Evlilik tazminatı alınabilmesi için gerekli olan koşulları belirttik. Şimdi de evlilik tazminatında gerekli evraklar nelerdir sorusunun yanıtını vereceğiz.

• Resmi olarak geçerli olan evliliğin ispatı için, evlilik cüzdanı fotokopisi
  • Konuya uygun şekilde düzenlenmiş istifa dilekçesi

Evlilik Nedeniyle İşten Ayrılma Dilekçesi 2021

Evlilik nedeniyle işten ayrılma talebi olan kadın işçi, bu koşulun yerine getirilebilmesi adına dilekçe hazırlamalıdır. İşyerine sunacağı istifa bu şekle uygun olarak düzenlenmelidir. Aksi olan durumlarda, kadın işçinin hak kaybı yaşaması kaçınılmaz olur.

Kadın işçi, evliliğe bağlı olarak istifa dilekçesi hazırlayacağı zaman bazı koşulları mutlaka belirtmelidir. Bunlar;

• Bağlı bulunulan firmanın açık şekilde unvanı
  • İşyerindeki unvanı
  • İşe başlangıç tarihi ve sonlandırma tarihi
  • Evlilik tarihi
  • İsim ve soy isim bilgileri
  • İmza
  • Tarih

Evlilik Tazminatı Nasıl Alınır 2021

Evlilik tazminatında gerekli evraklar konusu kadar bilinmesi gereken bir konuda, bu tazminat hakkının nasıl alınabileceği olmaktadır. Yazımıza başlarken bu sorunun yanıtını maddeler halinde belirtmiştik. Ayrıca belirtmek isteriz ki; Tazminat hakkının kullanılması için, gerekli evraklar ve süreler tam olmalıdır. Eksik ya da yanlış işlem doğrultusunda, kadın işçi bu hakkından faydalanamaz.

Kadın işçi, evlilik sonrasında sadece kıdem tazminatını ve varsa diğer alacaklarını işyerinden alabilir. Bu şekilde işten ayrılan işçi, ihbar tazminatı alamaz. İhbar süresi içinde bekleme yükümlülüğü olmaz. Yani işçi istifasını verdikten ve onaylandıktan sonra, işyerinde çalışmaya devam etmekle yükümlü değildir. Buradaki inisiyatif tamamen işçiye ait olmaktadır.

Evlilik Tazminatı Hesaplama

Evlilik tazminatının hesaplanması için, işçinin kıdem zamanının belirlenmesi gerekir. Çünkü bu hesaplama kadın işçinin kıdem süresine bağlı olarak yapılır. Kıdem süresi olarak belirtilen sürede, işçinin işyerinde çalışma süresidir. İşten ayrılan kadın işçinin kıdem tazminatı için, her yıla bir maaş ödemesi yapılması gerekir.

Evlilik tazminatında gerekli evraklar ve diğer iş davası konuları hakkında detaylı görüşme yapmak için, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak, hukuk büromuzdan randevu talep edebilirsiniz.

By |2021-12-27T16:20:13+03:00Aralık 27th, 2021|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments