İşe İade Davasının Açılma Süresi

Anasayfa » Tüm Yazılar » İşe İade Davasının Açılma Süresi

İşe İade Davasının Açılma Süresi

İşe iade davasının açılma süresi nasıl olmaktadır ve bu süre neye göre belirlenmektedir? TMK Kanunları gerekliliğince her davanın açılabilmesi için, hak düşürücü süresi olmaktadır. Kanunda belirtilen bu sürede davasını açmayı talep etmeyen kişinin, dava hakkı ortadan kalkar. Yani zamanaşımı sebebiyle kişi, davanın haklarından feragat etmiş sayılır.

İşe iade davasının açılabilmesi için ilk olarak arabulucuya başvurulması zorunludur. İş akdinin feshinden sonraki ilk 1 aylık süre, bu başvurudaki hak düşürücü süre olmaktadır. Eğer ki taraflar, arabuluculuk sürecinde anlaşma sağlayamazlarsa ve bu durum tutanaklara bu şekilde geçerse, devamındaki 2 haftalık sürede ise, mahkemeye başvurulması gerekmektedir. Burada belirtilen 2 haftalık sürede işe iade davası açılma süresi için hak düşürücü süre olmaktadır.

İşe İade Davası Ne Demektir?

İşe iade davası ne demektir? İş Kanunları gerekliliğince işveren, işçinin iş akdini sonlandırırken kanunda belirlenen bütün ölçütleri yerine getirmekle yükümlüdür. Eğer ki, haksız bir fesih yapılarak işçinin iş akdi sonlandırılmışsa eğer, işçi işe iade edilmeyi talep edebilmektedir. Bunun içinde yapılması gerekenleri, yazımızın ilk başlığında belirtmiştik.

4857 sayılı iş kanunları gerekliliğince, işveren haklı bir sebeple işçinin işine son verebilmektedir. 4857 sayılı iş kanunu ile iş güvencesinin kapsamına giren hukuki işlemler açısından fesih serbestisi sistemi kaldırılmış, süreli fesih hakkının doğumunu yasada belirtilen geçerli nedenlerin varlığına bağlamıştır. Bu sebeple de davadaki ispat yükümlülüğü işverene ait olmaktadır.

İşe iade davasının açılma süresi başlıklı yazımızın son kısmında, bu davadan önceki arabuluculuk sisteminden bahsedeceğiz.

İşe İade Davasında Arabuluculuk

İşe iade davasında arabuluculuk sistemi zorunlu olan bir uygulamadır. Davanın açılmasından önce bu sisteme başvuru yapılır. Yapılan bu başvuruyu varsa tarafların vekilleri yapabilir, vekilsiz ilerletilen işlemlerde de gerekli başvuruyu taraflar yapabilir.

Arabuluculuk sistemi 4 oturumdan oluşmaktadır. Taraflar ilk oturumda da kararlarını verebilir ya da diğer görüşme haklarını da kullanabilir. Verilen kararın sonuçları maddeler halinde arabulucu tarafından, tutanak şeklinde hazırlanır. Eğer ki görüşmenin sonucunda taraflar anlaşma sağladığını belirtirse, beyan edilen şartları yapmakla yükümlülerdir. Anlaşma sağlanamaz ise dava süreci başlatılır.

İşe iade davasının açılma süresi ve diğer iş davaları hakkında detaylı görüşme yapmak için, hukuk büromuzdan danışmanlık randevusu alabilirsiniz.

Boşanma Davasında Pedagog Görüşmesi için tıklayınız.

By |2020-04-29T17:26:37+00:00Nisan 27th, 2020|Bilgilendirme, İş Hukuku|0 Comments