İşe İade Davasının Sonuçları

Anasayfa » Tüm Yazılar » İşe İade Davasının Sonuçları

İşe İade Davasının Sonuçları

İşe iade davasının sonuçları nasıl olmaktadır ve bu sonuçlar neye göre belirlenmektedir? İş Kanunları gerekliliğince işe iade davasının belli başlı sonuçları oluşmaktadır. Eğer ki mahkemenin sonucunda işverenin haklı olduğu ve işe iadenin yapılamayacağına karar verilirse, işçi bu davanın sonucunda herhangi bir hak kazanamamış olur.

İşçinin haklı bulunduğu davanın sonucunu açıklayacak olursak; İşe iadeye aykırılık tazminat tutarı, işçinin işyerindeki kıdemi ve feshi göz önünde bulundurularak, işçinin en az 4 aylık en fazla 8 aylık ödeme almasına karar verilir. Yıllık ücretli izinle ilgili 53. Maddedeki kıdem süreleri dikkate alınarak 6 ay ile 5 yıl arasında kıdemi olan işçi için 4 aylık ödeme yapılması istenir. İşe iade davası kapsamında belirlenen bu süreler ve ödemeler kıdeme göre farklılıklarda göstermektedir.

İşe İade Davası Kararı İle İşe Başlama

İşe iade davası kararı ile işe başlama için yapılması gereken uygulamalar olmaktadır. İşçi kesinleşen mahkeme kararının kendisine ya da vekiline bildirilmesinden sonra on gün içerisinde işe iade talebinde bulunmaz ya da işveren tarafından yapılan işe davet gerekliliğince işe başlamaz ise işveren tarafından yapılmış olan fesih geçerli bir fesih sayılır ve işveren sadece bunun hukuki sonucundan sorumlu olur.

Süresi içerisinde yapılan başvuru sonrasında, işveren tarafından işe başlatılmasına karar verilmesi durumunda, işveren tarafından işçinin bir ay içerisinde işe başlatılması gerekmektedir. İşe iade davası sonuçları, Kanunda belirtilen ve mahkemede karar verilen şekline uygun olarak yerine getirilmelidir. Aksi olan durumlarda cezai işlem uygulaması yapılması kaçınılmaz bir sonuç olur.

İşe İade Davasının Kararının Uygulanmaması

İşe iade davasının kararının uygulanmaması yani işçinin işe başlatılmaması durumunda, işverenin boşta geçen 4 aylık süreye ait ücret ve sosyal haklara ilişkin yapılacak olan ödemenin yanı sıra mahkeme tarafından işçinin işyerindeki kıdemine göre belirlenen en az dört aylık ve en çok sekiz aylık ücreti tutarında tazminat ödemekle yükümlü olacaktır. Ayrıca belirtmemiz gerekir ki, kıdem ve ihbar tazminatı hesaplamasında yeni ücretin haricinde, işçinin geçersiz feshin gerçekleştiği tarihe kadar olan işyeri kıdemine, geçen 4 aylık süre eklenerek hesaplama yapılmalıdır.

İşe iade davasının sonuçları ve dava süreci hakkında detaylı görüşme yapmak için, Beylikdüzü İş Avukatı ile iletişime geçerek danışmanlık randevusu talep edebilirsiniz.

Yakalanan Kişinin Hakları ile ilgili bilgi için, bir sonraki yayınımıza göz atabilirsiniz.

By |2020-03-19T14:48:51+00:00Mart 18th, 2020|Bilgilendirme, İş Hukuku|0 Comments