Mevsimlik İşçinin Yıllık İzni

Anasayfa » Tüm Yazılar » Mevsimlik İşçinin Yıllık İzni

Mevsimlik İşçinin Yıllık İzni

Mevsimlik işçinin yıllık izni var mıdır? Mevsimlik işçinin açıklamasını yapacak olursak; “Belirli bir süre içerisinde çalışacak fakat yıl dolmadan işten ayrılacak geçici işçi diyebiliriz”. Yani, tarlada çalışan işçiler ya da tanıtım amaçlı reyonlarda çalışan işçiler mevsimlik işçi statüsünde yer almaktadır.

Yıllık iznin kullanılması için en temel unsurlar; kişinin sosyal güvence altında çalışıyor olması gerekliliği ve 1 yıllık iş süresinin dolmasıdır. Mevsimlik yani sezonluk çalışan kişilerde yılı dolduramayacağı için, böylesi durumda yıllık izin hakları bulunamaz. Bu işçiler belirsiz süreli iş sözleşmesi ile çalışmaktadırlar. Bu sebeple de farklı bir durum olmadıkça yasal olarak tazminat alma hakları bulunmamaktadır.

Mevsimlik işçinin yıllık izni hakkında bilgi verdikten sonra yazımıza, bu işçilerin işsizlik maaşı hakları ile ilgili bilgi vererek devam edeceğiz.

Mevsimlik İşçinin İşsizlik Maaşı

Mevsimlik işçinin işsizlik maaşı alma hakkı var mıdır? İşsizlik maaşının alınabilmesi için, İş Kanunları gerekliliğince belli başlı şartların yerine getirilmesi gerekmektedir. İşsizlik sigortası fonları için mevsimlik işçilerden de kesinti yapılmaktadır. Yüzde 2 oranında olan kesinti için, işçi ve işverenden yarı oranlı kesinti yapılmaktadır. Konu hakkında birkaç madde belirtecek olursak;

• Son 3 yılda en az 600 gün sigortalı olan ve son 120 günü sigortalı çalışan mevsimlik işçi, işsizlik maaşı alabilme hakkına sahiptir.
  • 600 gün koşullara uygun çalışan işçi, 180 gün işsizlik maaşı almaya hak kazanır
  • 900 gün koşullara uygun çalışan işçi, 240 gün işsizlik maaşı alabilir
  • 1080 gün koşullara uygun çalışan işçi, 300 gün işsizlik maaşından faydalanabilir

Mevsimlik işçinin yıllık izni başlıklı makalemizin son kısmında, mevsimlik iş sözleşmeleri hakkında bilgi vererek devam edeceğiz.

Mevsimlik İşçi Sözleşmesi

Mevsimlik işçi sözleşmesi nasıl yapılır? İş Kanunlarına göre, belirli süreli işlerde ya da belli bir işin tamamlanmasına bağlı koşullarda yapılan iş sözleşmesine belirli süreli iş sözleşmesi denilmektedir. Mevsimlik işçiler için de takip eden dönemlerde sürekli tekrarlanan sözleşmeler, ilk yapılan sözleşme türüne bakılmaksızın belirsiz süreli iş sözleşmesi olarak değerlendirilmektedir.

Mevsimlik işçinin yıllık izni ve diğer iş davaları konularınız hakkında danışmanlık almak isterseniz, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak Esenyurt İş Avukatı ile iletişime geçebilirsiniz. Hukuk büromuzdan danışmanlık ve avukatlık görüşmesi talepleriniz için, randevu talep edebilirsiniz.

İştirak nafakası hakkında merak ettiğiniz her şeyi, İştirak Nafakası Hakkında Bilinmesi Gerekenler yayınımızı inceleyebilirsiniz.

By |2019-10-18T11:12:16+00:00Ekim 17th, 2019|Bilgilendirme, İş Hukuku|0 Comments