Tarafların Boşanmaktan Vazgeçmesi

Anasayfa » Tüm Yazılar » Tarafların Boşanmaktan Vazgeçmesi

Tarafların Boşanmaktan Vazgeçmesi

Tarafların boşanmaktan vazgeçmesi mümkün müdür? TMK kurallarına göre, ortak hayatın çekilmezliği söz konusu olursa, boşanma davası açılabilir. Boşanma davası açılırken ve ilerletilirken yapılması gereken pek çok işlem olmaktadır. Kanun gerekliliğince olan bu işlemler yapıldığı sürece, söz konusu dava ilerletilebilir. Aksi olan durumlarda dava ilerletilemez ve reddedilir.

Taraflar istedikleri zaman, davadan vazgeçebilme hakkına sahiptirler. Davadan vazgeçmek yani davadan feragat etmenin sonucunda, dava hakkı düşer ve tarafların evlilik birliği süreleri de devam eder. Davadan vazgeçilmesi sonucunda yani barışmanın gerçekleşmesiyle, dava içeriğinde söz konusu olan bütün haklardan da vazgeçilmiş olur. Bunlar; nafaka, tazminat, velayet, mal paylaşımı ve diğer boşanmanın sonuçlarıdır. Tarafların boşanmaktan vazgeçmesi tamamen kendi özgür iradeleri ile yapılabilecek olan bir unsurdur.

Boşanma Davasında Af

Boşanma davasında af ne demektir? Af, nasıl gerçekleşir ve gerçekleşirse boşanma davasında neler olur? Boşanma davasının en temel amacı, tarafların ortak hayatlarının sonlandırılması olmaktadır. Dava içerisinde iken taraflardan biri ya da ikisi de af niteliğinde davranışlarda bulunursa, dava hakkı düşer.

Af ile dava hakkının düşmesinden sonra, aynı sebeple 3 yıl boyunca dava açılamaz. Boşanma davasının içerisindeki affın gerçekleşmesinin de ispat edilmesi gerekmektedir. İspatlanamayan hiçbir iddia, mahkeme tarafından işleme alınmaz ve bunlardan dolayı karar verilmez. Af unsurundan sonra tekrar dava açılmak isteniyorsa eğer, başka bir sebebe dayanılarak dava açılabilir.

Tarafların boşanmaktan vazgeçmesi başlıklı makalemizin son kısmında, bu süreçten bahsedeceğiz.

Boşanma Davası Süreci

Boşanma davası süreci, davanın türüne göre ilerlemektedir. Anlaşmalı boşanma davasının sürecinin başlaması için, taraflar arasında boşanmanın bütün sonuçlarını kapsayan bir protokol hazırlanır. Hazırlanan bu protokol tarafların her konuda anlaştığının mahkemeye resmi olarak iletilmesidir. Hazırlanan protokol ve dilekçe eşliğinde dava süreci başlatılır ve tek celsede sonuçlanır.

Çekişmeli boşanma davasının işlemleri, karşı tarafın kusurlarının belirtildiği ve diğer unsurların belirtildiği dilekçe hazırlanarak başlar. Hazırlanan dilekçe ve Adliyede ödenmesi gereken harçlardan sonra, dava süreci başlamış olur. Bu boşanma davası, daha uzun sürede sonuçlanmaktadır. Ayrıca davacı olan tarafın, davalı tarafın kusurlarını ispat etmesi gerekir.

Tarafların boşanmaktan vazgeçmesi ve diğer boşanma davası konularınız hakkında detaylı görüşme yapmak için, Beylikdüzü Boşanma Avukatı ile görüşebilirsiniz.

Zinada Tazminat Hakkı için bir sonraki yayınımızı inceleyebilirsiniz.

By |2020-03-25T10:21:15+00:00Mart 24th, 2020|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments