Yıllık İzin Belgesi

Anasayfa » Tüm Yazılar » Yıllık İzin Belgesi

Yıllık İzin Belgesi

Yıllık izin belgesi işveren tarafından hazırlanması gereken bir evraktır. Bu evrak içerisinde işçinin hak kazandığı yıllık izin süreleri ve detayları beyan edilmelidir. İş Kanunları maddeleri gerekliliğince, her işçinin 1 yıllık süresini doldurduktan sonra yıllık izin kullanmaya hakkı vardır. Bu iznini kullanmak isteyen işçi, işverene ya da işverenin konu hakkında yetki verdiği kişiye bu konu hakkında bilgi vermelidir.

İş Kanunlarının belirlediği 1 yıllık sürenin içerisinde, aynı işverene ait olan bir veya çeşitli iş yerlerinde çalışılan gün sayısı da hesaba katılır. Ayrıca bir işverenin İş Kanunu kapsamına giren işyerinde çalışmakta olan işçilerin aynı işverenin işyerlerinde İş Kanunu kapsamına girmeksizin geçirmiş bulundukları süreler de 1 yıllık sürenin hesaplanmasında dikkate alınmalıdır. Yıllık izin belgesi içinde belirtilmesi gereken bir hususta, iznin nasıl kullanılacağıdır.

Yıllık İznin Bölünmesi Nasıl Yapılır?

Yıllık iznin bölünmesi nasıl yapılır? Yıllık iznin sürelere bölünmesi için belli şartların olması gerekir. Özellikle işverenler tarafından da yanılgıya düşülen bu konu hakkında, İş Kanunları maddeleri oldukça açıktır. Yıllık izin işçi tarafından bir bölümü 10 günden az olmayacak şekilde farklı sürelere bölünerek kullanılabilir.

İşçi 10 günden daha kısa süre bir süreyle yıllık izin kullanmak isterse dahi işverenin buna izin vermesi söz konusu değildir. Bununla birlikte işçinin talep ettiği yıllık izin süresi işveren tarafından keyfi olarak bölünemez. Ayrıca yıllık izin belgesi hazırlarken bilinmelidir ki; İşçinin yıl içerisinde kullandığı diğer ücretli ve ücretsiz izinler ile yıllık izin süresine denk gelen resmi tatil ve Pazar günleri yıllık izinden düşülemez.

Yıllık İzinde Yol Hakkı

Yıllık izinde yol hakkı var mıdır? Yıllık izin konusunda en az bilinen konulardan biriside yol hakkı olmaktadır. Yıllık izin kullanımındaki ücretsiz yol izni hakkı yıllık iznini işyerinin bulunduğu yerden farklı bir yerde geçirecek olan çalışanlara verilecek olan ücretsiz izin hakkı olmaktadır.

İşçi, iznini farklı yerde geçireceğini belgelerse ve işverenden de bunu yazılı olarak talep ederse, 4 güne kadar ücretsiz yol alma hakkı vardır. Ücretsiz yol izni, işverenin vermekle yükümlü olduğu bir izindir.

Yıllık izin belgesi ve diğer iş davası konuları hakkında detaylı görüşme yapmak için, Beylikdüzü Avukat ile görüşebilirsiniz.

Bir sonraki yayınımız olan Tutuklama Sorgusunda Şüphelinin Hakları makalemizi inceleyebilirsiniz.

By |2019-12-11T13:11:09+00:00Aralık 10th, 2019|Bilgilendirme, İş Hukuku|0 Comments