Boşanma Avukatı

/, Bilgilendirme/Boşanma Avukatı

Boşanma Avukatı

Boşanma avukatı, ortak hayatın sonlandırılmasını talep eden kişinin hukuki sürecini yönetir ve ilerletir. Boşanmada görevli avukatların tek görevi, boşanma davası değildir. Bilgi ve yetkileri dâhilinde aile, kadına şiddet ve çocuğu kapsayan bütün davaları ilerletme yetkileri vardır.

Kanun koyucu boşanma davası sürecinde, avukatla dava ilerletme zorunluluğu belirtmemiştir. Fakat dava süreci ve bu süreçte yapılması gereken işlemler herkes tarafından bilinemez. Bu bilinmezlik nedeniyle süre kaçırılabilir, eksik ya da hatalı işlem yapılabilir. Böyle ilerleyen dava sürecinde, mahkeme davanın reddedilmesine karar verir. Bunun yanı sıra dava devam ederken kişinin maddi ve manevi kayıplar yaşaması da kaçınılmaz olur.

Boşanma davası, 4721 sayılı TMK maddesinde açıklanmıştır. Bu madde içeriğinde yer alan kanun maddelerinde, tarafların hangi koşullarda hangi haklara sahip oldukları ve boşanma süreçlerinin kuralları da belirtilir.

Boşanma davasının en kısa şekilde sonuca ulaşmasını isteyen kişiler, anlaşmalı boşanma şeklini seçmelidir. Anlaşmalı boşanmanın gerçekleşebilmesi içinde, kanun koyucu belirli konu başlıkları belirtmiştir. Bunlar; Taraflar 1 yıllık evliliği doldurmuş olmalı, boşanmayı kabul ediyor olmalı, maddi ve manevi bütün boşanmanın sonuçlarında uzlaşma sağlanmalıdır. Aksi olan durumlarda dava, çekişmeli boşanma davası olarak başlatılır ve bu şartlara uyularak sonuçlanır.

Boşanma Avukatı Tavsiye

Boşanma avukatları arayan kişiler, bunun için internetten yardım alabilir veya tanıdıkları vasıtası ile bir avukat görüşmesi yapabilir. Burada karar verme yetkisi kişiye aittir. Boşanma davasını avukat eşliğinde ilerletmek isteyen kişi, avukatı ile ilk olarak birebir görüşme yapmalı ve süreç hakkında detaylı bilgiyi edinmelidir. Bu görüşme sırasında avukat, süreçte neler yaşanacağıyla alakalı bütün detayları aktarmalı ve bunun sonrasında dava süreci başlatılmalıdır.

Çekişmeli boşanma davaları, belli başlı sebeplere dayandırılmalıdır. Kanun koyucunun belirlediği sebeplerden biri de, evlilik birliğinin temelinden sarsılması sebebi ile boşanma davasıdır. Bu dava konusunun içeriğinde pek çok kapsam başlığı olmaktadır. Örnek verecek olursak;

– Duygusal şiddetle evliliğin sarsılması (Aşağılayıcı davranmak, suçlayıcı davranmak, hakaret edici davranmak, sevgisiz davranmak, baskıcı davranmak, ilgisiz davranmak, dışlayıcı davranmak vb. davranışlar)
Ekonomik şiddetle evliliğin sarsılması (Borçlanma etkenleri, çalışma konusunda ekonomik şiddet, konut konusunda baskı, güven konusunda ekonomik şiddet vb. davranışlar)

– Cinsel şiddetle evliliğin sarsılması (Cinsel ilişki kurulamaması, cinsel açıklamada bulunmak, cinsel sapkınlık istekleri, cinsel güveni sarsıcı davranışlar vb. durumlar)

– Fiziksel şiddetle evliliğin sarsılması (Doğrudan şiddet uygulanması, dolaylı şiddet uygulanması)

– Sosyal şiddetle evliliğin sarsılması (Giyim konusunda baskı uygulanması, yeme-içme konusunda baskı, alışkanlıklar konusunda baskı, gelenek ve görenekler konusunda baskı, din konusunda baskı vb. davranışlar)

– Görsel şiddetle evliliğin sarsılması (Kayıtlara dayalı görsel şiddet, görüntüye dayalı görsel şiddet, diğer görsel şiddet tarzı davranışlar)

Boşanma Avukatı Ücretsiz

Maddi olanağı olmayan kişi ya da kişiler için, Barodan avukat atası yapılır. Fakat bu atamanın yapılabilmesi için, kişinin gerçekten maddi olanağının olmaması ve bunu Baroya karşı kanıtlayabilir olması gerekir. Bu durum kanıtlandığı zaman, Baro ataması ile dosyaya vekil avukat tayin edilir ve avukat dava sürecini ilerletir. Baronun atamasını yaptığı avukata, kişi ödeme yapmaz. Burada görevli avukatın ödemesini Devlet yapmaktadır.

En İyi Boşanma Avukatları İstanbul Avrupa Yakası

En iyi boşanma avukatı şeklinde yapılan internet aramaları, kişileri bazı durumlarda yanılgılara sürükleyebilir. Sitelerde yazan en iyi kelimeleri, avukatın tecrübeli olup olmadığının göstergesi olamaz. Bu nedenle de belirtmek isteriz ki; Dava süreciniz başlamadan önce, avukatınız ile yapacağınız görüşmede sizinle kurulan iletişim, süreç hakkında verilen bilgiler, avukatın bilgi ve deneyimi gibi unsurları da göz önünde bulundurmalısınız.

Boşanma Avukatları Fiyatı 2020

Boşanma davası ücretleri; Bağlı bulunan şehir, davanın şekli, dava içeriğinde yapılacak işlemler vb. etkenler doğrultusunda değerlendirilir. Barolar Birliği her yıl boşanma davalarının şekline göre, anlaşmalı boşanma davası ücreti ve çekişmeli boşanma davası ücreti hakkında talep edilebilecek en az-en fazla miktarı belirler. Avukatlarda belirlenen bu meblağ arasında, ücret talep etme hakkına sahip olur.

Boşanma avukatı ile görüşme yaparak, boşanma davası süreci hakkında detaylı bilgi edinmek için, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak hukuk büromuzla iletişime geçebilirsiniz.

By |2021-09-20T16:16:40+03:00Eylül 20th, 2021|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments