İş Kazası Davasında Zamanaşımı

Anasayfa » Tüm Yazılar » İş Kazası Davasında Zamanaşımı

İş Kazası Davasında Zamanaşımı

İş kazası davasında zamanaşımı süresi var mıdır? İş kazaları hakkında toplum açısından doğru bilinen yanlışlar vardır, ilk olarak bunlara değinecek olursak;

• İş kazası sadece iş yerinde gerçekleşmek zorunda değildir
  • İş için, bir yere giderken geçirilen kazada iş kazası olmaktadır
  • İşyeri servisinde yani aracında geçirilen kaza, iş kazası olmaktadır

Yukarıda belirttiğimiz maddeler doğrultusunda bilinen yanlışlar sebebiyle kişiler hem mağduriyet yaşar, hem de hak yaşar. Bu durumlar için merak edilen zamanaşımı süresi belli başlı durumlara göre değişiklik gösterebilir. Şöyle ki; İş kazası sebebiyle tazminat davası açma süresi, geçirilen kazadan itibaren 10 yıldır. Fakat bu dava, ceza davası kapsamında açılacaksa belirtilen zamanaşımı süresi daha farklı olur.

İş kazası davasında zamanaşımı süresini belirttikten sonra, geçirilen kazanın ceza davaları grubunda yer almasındaki süreyi de belirteceğiz.

İş Kazasının Ceza Davasına Dönüştürülmesi

İş kazasının ceza davasına dönüştürülmesi ne demektir? Şöyle açıklayabiliriz; Yaşanılan kazada ölüm ya da sakatlık gibi bir durum söz konusu olursa eğer, davanızı ceza kanunları gerekliliğince de ilerletebilirsiniz. Örneğin; İnşaatta çalışan işçinin geçirdiği kaza sonucunda ölüm gerçekleşirse, taksirle ölüme neden olma suçundan dava açılabilir. Bu davadaki zamanaşımı süresi 15 yıl olur. Fakat inşattaki kaza ölümle değil yaralanma ile sonuçlanırsa, taksirle yaralama suçu olur ve bu suç içinde zaman aşımı süresi 8 yıl olmaktadır. Yaralanma durumlarında bu süre değil, iş kazası davasında zamanaşımı süresi hak olarak belirtilmektedir. Yani yaralı iş kazalarında 10 yıllık hak düşürücü süre vardır.

İş Kazasının Tespiti Davası

İş kazasının tespiti davası için hak düşürücü süre 10 yıl olmaktadır. İş kazası yaşanıldığı zaman, işveren mutlaka Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirim yapmakla yükümlüdür. İşveren ya da işçinin bildiriminden sonra, Sosyal Güvenlik Kurumu yetkilileri gerekli incelemeleri yaparlar ve konu hakkında bir rapor düzenlerler. İnceleme raporunda, yaşanılan durumun iş kazası olduğu belirtilirse, kişi maddi ve manevi hakları için tazminat davası açmaya hak kazanır.

SGK yaşanılan kazayı, iş kazası olarak nitelendirmeyebilir. Böyle bir durumda da davalı olarak hem işveren, hem de SGK gösterilerek iş kazası tespiti davası açılır.

İş kazasında zamanaşımı ve diğer iş davalarınız hakkında, danışmanlık ve avukatlık görüşmesi yapmak için, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak Beylikdüzü İş Avukatı ile iletişime geçebilirsiniz.

Kadınların İş Hakları hakkında bilgi almak için, bir sonraki yayınımızı inceleyebilirsiniz.

By |2019-10-16T11:17:03+00:00Ekim 15th, 2019|Bilgilendirme, İş Hukuku|0 Comments