İş Kazası Sigortasından Yararlanma

Anasayfa » Tüm Yazılar » İş Kazası Sigortasından Yararlanma

İş Kazası Sigortasından Yararlanma

İş kazası sigortasından yararlanma olanakları nelerdir?

İş kazası; işçinin, işyerindeyken karşılaşabileceği bir kaza olacağı gibi, iş sebepleriyle iş yeri alanı dışarısında geçirdiği kazaları da kapsamaktadır. İş kazası geçiren işçi, hastanede tedavi görse veya rapor alsa dahi sigortalı gösterilip, o günün sigorta primi işveren tarafından kuruma ödenecektir. İş kazası yaşayan işçi, kaza günü itibariyle sigortalı gösterilmediği takdirde SGK tarafından işçi kaza günü çalışmış gibi çalışmış gibi kabul edilip işverenden 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 86. Maddesine göre 1 günlük ek aylık prim hizmet belgesi düzenlenmesi istenilmektedir. İşveren bu belgeyi hazırlamakla yükümlüdür. Aksi olan durumlarda SGK re’sen bu belgeyi düzenler.

İş kazası sigortasından faydalanma konumuza devam ederken, iş kazasının bildirilmesi işlemlerinden bahsedeceğiz.

İş Kazasının Bildirilmesi

İŞ kazasının bildirilmesi, işverenin yükümlülüğünde olan bir etken olmaktadır. Yaşanılan iş kazasının işveren tarafından gerekli kuruma e- Bildirim yoluyla bildirilmesi mümkün olmaktadır.

Ayrıca bilinmesi gerekir ki; Bilgi işlemin alt yapısında oluşan arıza veya elektronik erişimin sağlanamaması, e-Bildirge şifresinin alınamaması gibi nedenlerle, bildirimin elektronik ortamda yapılamaması durumlarıyla karşılaşılabilir. Böylesi olan durumlarda, işveren tarafından ya da sigortalılarca kâğıt ortamında İş Kazası Meslek Hastalığı Bildirim Formu ya da aynı bilgileri taşıyan dilekçe ile yasal süresinde kuruma yapılması halinde, yapılan bildirim geçerli olarak görülebilecektir.

İş kazası sigortasından yararlanma başlıklı makalemizin son kısmında, bu bildirim yapılmazsa ne olur sorusunun yanıtını vereceğiz.

İş Kazasının Bildirilmemesi

İş kazasının bildirilmemesi sonucunda neler olmaktadır? İş kazasının bildirilmemesi durumu, 6331 sayılı kanunun 14. Maddesinde yer almaktadır. Bu maddeden yola çıkarak belirtebiliriz ki;

• İşveren, iş kazalarını kazadan sonraki 3 iş günü
  • Sağlık hizmet sunucuları kendilerine intikal eden iş kazalarını en geç on gün içinde yetkili kuruma bildirmelidir.

Bildirimi yetkili kurma ve süresinde belirtmeyen kişilere, para cezası uygulaması yapılmaktadır. İşveren de, sağlık personeli de kurma bildirim yapmakla yükümlü olan kişilerdendir. Kurum tarafından belirtilen idari para cezası, her yıl değişiklik göstermektedir.

İş kazası sigortasından yararlanma ve diğer iş davaları hakkında detaylı görüşme yapmak için, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak Beylikdüzü Avukat ile görüşebilirsiniz.

Bir sonraki yayınımız olan İş Kazası Çeşitleri makalemizi inceleyebilirsiniz.

By |2019-12-19T11:43:58+00:00Aralık 18th, 2019|Bilgilendirme, İş Hukuku|0 Comments