İş Kazası Tazminatları

/, İş Hukuku/İş Kazası Tazminatları

İş Kazası Tazminatları

İş kazası tazminatları konusunu 3 bölüme ayırmamız mümkündür. Bunlar; Maddi tazminat, manevi tazminat ve destekten yoksun kalma tazminatıdır. İş kazası sonucu ölümlü ya da yaralı olma durumlarında, işçinin tazminat hakları vardır. Ayrıca bilinmesi gereken bir hususta şöyle olmaktadır; Kaza geçiren işçinin bakmayı üstlendiği 3. Kişi varsa, bu kişi de ölümlü olan kazalarda destekten yoksun kaldığı için, buna dayanarak tazminat davası açabilir. İş kazalarından sonra; sağlık müdahalesi yapılmalı, kaza raporu tutanağı hazırlanmalı, yetkili yerlere haber verilmelidir.

İş kazalarının sonrasında, açılabilecek dava türlerini belirtecek olursak;

• Ceza soruşturması ve ceza davası
  • Sosyal güvenlik kurumunun açacağı, rücu davaları
  • Maddi tazminat davası
  • Manevi tazminat davası

İş kazası tazminatları konusunda gerekli zamanaşımı süreleri de göz önünde bulundurularak, dava işlemleri ilerletilmelidir.

İş Kazası Hakkında Bilinmesi Gerekenler

İş kazası hakkında bilinmesi gerekenler nelerdir sorusunun yanıtını verirken birkaç madde belirteceğiz.

• Ölümlü kazalarda; hastane giderleri, cenaze giderleri, ölümle destekten yoksun kalan kişiler için yaşadıkları maddi kayıpların ödenmesi gerekir.
  • Bedensel zararlar olduğunda; tedavi masrafları, çalışılamayan süre için maddi kayıp, ekonomik geleceğinin sarsılmasından kaynaklı ödemeler yapılmalıdır.
  • İş kazalarında zamanaşımı süresi 2 ile 10 yıl arasında olmaktadır.
  • Ölümlü iş kazalarında, ceza davası da açılabileceği için, zamanaşımı süreleri daha farklı olmaktadır.
  • İş kazası sonrasında, işçi ruhen zarar görmüşse manevi tazminat açma hakkına sahiptir

İş kazası tazminatları davası açılırken ve bu tazminatlarla ilgili hesaplama yapılırken, avukattan destek almak her zaman faydalıdır. Aksi olan durumlarda hak kaybı yaşanılması olası bir durumdur.

İş Kazası Davası Mahkemeleri

İş kazası davası mahkemeleri bilgisinden kasıt davada, görevli ve yetkili mahkemelerdir. Bu iki mahkeme alanı doğru olarak bilinmezse yanlış veya eksik işlem yapılır. Bunun sonucu olarak da davanız reddedilir.

Asliye hukuk mahkemesi, iş bu davada görevli mahkeme olmaktadır. Yetkili mahkeme ise; iş kazasının gerçekleştiği yani haksız fiilin yaşandığı yerdeki mahkemedir. Buna ek olarak belirtmek gerekir ki; davalının ikamet adresindeki mahkemede de dava açılma yetkisi vardır.

İş kazası tazminatları ve iş davalarınız hakkında detaylı görüşme yapmak için, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak, Beylikdüzü İş Avukatı ile iletişime geçebilirsiniz.

Boşanma Davasında Yetki İtirazı hakkında bilgi almak için, bir sonraki yayınımızı inceleyebilirsiniz.

By |2020-08-24T14:00:16+03:00Ekim 7th, 2019|Bilgilendirme, İş Hukuku|0 Comments