İstanbul Boşanma Avukatı

/, Bilgilendirme/İstanbul Boşanma Avukatı

İstanbul Boşanma Avukatı

İstanbul boşanma avukatı olarak görev yapan, Arı hukuk bürosu müvekkillerinin haklarını, adaletin göstermiş olduğu yol çizelgesi ile daimi şekilde korumaktadır. Hukuk büromuzun en temel prensibi hakların korunması ve mağduriyetlerin engellenmesidir.

Boşanma davası 3 şekilde yapılabilir ve bu davaların içeriklerinde de farklılıklar görülür. Bunlar;

Anlaşmalı boşanma davası: Taraflar en az 1 yıllık evliyse, boşanmayı kabul ediyorlarsa ve boşanmanın bütün sonuçlarında anlaşma sağlanıyorsa, anlaşmalı boşanma davası açılabilir.

Çekişmeli boşanma davası: Tarafların evliliği 1 yıldan az sürmüşse, bir taraf boşanmayı istemiyorsa ya da boşanmanın sonuçlarında anlaşma sağlanamamışsa, çekişmeli boşanma davası açılabilir.

Eylemli ayrılık nedeniyle boşanma davası: Açılan boşanma davası reddedilmişse ve taraflar bu reddin üzerinden 3 yıl geçmesine rağmen, ortak hayatı tekrar kurmamışsa, eylemli ayrılık sebebiyle boşanma davası açılabilir.

İstanbul Boşanma Avukatı Tavsiye

Boşanma avukatı arayışı olan kişiler, pek çok şekilde avukatlarla iletişime geçebilirler. Bu arayışın bazı tekniksel özellikleri şu şekilde olabilir; İnternet aracılığı ile arayış, tanıdık tavsiyesi ile arayış, çevreyi gezerek arayış vb.

Avukat, hukuki sürecinizi ilerleten ve haklarınızı savunan kanun insanlarındandır. Dava sürecinizi avukatla ilerletmek istiyorsanız, Noter aracılığı ile vekâletname çıkartarak, avukatın dosyanıza atamasının yapılmasını sağlayabilirsiniz. Bu işlem sonrasında avukatınız dava sürecine dair olan bütün işlemleri, sizin adınıza gerçekleştirebilir ve hak kaybı yaşamanızı önleyebilir.

Türk hukuk sistemimizde, her dava için avukatla dava ilerletme zorunluluğu getirilmemiştir. Fakat ceza davalarında en alt hapis cezası 5 yıl olursa, kişinin düşünme yeteneğinden eksikliği olursa vb. durumlar olursa avukatla çalışma yapılması zorunlu tutulmuştur. Diğer dava seçeneklerinde ise, tarafın isteği doğrultusunda avukatla çalışma yapma hakkı tanınmıştır.

İstanbul Boşanma Avukatı Ücreti

Boşanma davası ücretleri, her yıl Barolar Birliği tarafından belirlenir. Ayrıca bu ücretler şehirlere göre de değişikliğe uğramaktadır. Avukatların bu konudaki en temel görevi ise, Baronun belirlemiş oluğu fiyat aralığının altında ya da üstünde ücretle dava almamaktır. Avukatlara verilen bu görevde, haksız rekabetin önlenmesi hedef alınmıştır.

Boşanma davalarının fiyatları yapılacak olan işlemlere ve dava sürecine göre de değişikliğe uğramaktadır. Örneğin; Anlaşmalı boşanma davası tek celseden oluşur ve bu dava türünde yapılacak işlem daha azdır. Fakat çekişmeli boşanma davası, daha uzun bir süreçtir ve bu süreçte yapılacak olan işlemler daha fazladır. Bu nedenle de, çekişmeli boşanma davası ücreti, anlaşmalı boşanma davası ücretine göre daha fazla miktardadır.

Avukata Sorulan Sorular

Boşanma davası için avukat gerekli mi?

Türk hukuk sistemine göre, boşanma davalarında avukatla çalışma yapma zorunluluğu olmamaktadır. Buradaki seçim hakkı tamamen, dava istemi olan ya da hakkında dava açılan tarafa bağlıdır.

Avukatsız anlaşmalı boşanma nasıl olur?

Avukatsız ilerletilen bu dava türünde, bütün sorumluluk taraflara aittir ve bu nedenle de genel olarak hak kaybı yaşandığı görülmektedir. Bu süreç avukatsız ilerletilecekse eğer; Taraflar arasında protokol ve anlaşmalı boşanma davası dilekçesi düzenlenmelidir. Bu evraklarla birlikte Adliyeye başvuru yapılır ve gerekli işlemler eksiksiz şekilde tamamlandıktan sonra dava süreci başlatılır.

İstanbul boşanma avukatı ile iletişime geçmek için, internet sayfamızda yer alan iletişim bilgilerinden faydalanarak hukuk büromuzla iletişime geçebilir ve danışmanlı randevusu talep edebilirsiniz.

By |2021-12-01T14:06:49+03:00Aralık 1st, 2021|Aile Hukuku, Bilgilendirme|0 Comments